Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Humac Apple Center i Västermalmsgallerian invigt!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-07 14:48

I dag klockan 10.00 invigdes äntligen Humac Apple Center, efter att skyltfönstrena i lokalen i Västermalmsgallerian under lång tid varit övertäckta av mystiska svarta plakat med texten "We will change the world as you know it"!

Köerna utanför butiken har i förmiddags ringlat sig långt ut på gatan. Antagligen lockade erbjudandet om de 100 första iPod mini för bara 1400 kr/st och de 100 första iPod shuffle för bara 450 kr/st.

Butiken ligger väldigt väl synlig - antagligen syns den mest av alla butiker i hela Västermalmsgallerian. Jag tror att den kommer locka många switchers!

Jag tog en del bilder som kan ses på länkarna nedan. Tyvärr hade jag endast kameran i min Palm Zire 71 med mig och lyckades inte ta mig in i själva butiken förrän senare, men någon lär ladda upp bättre bilder snart ...
Bild 1 - Bild 12 - Bild 3 - Bild 4 - Bild 5 - Bild 6 - Bild 7 - Bild 8 - Bild 9 - Bild 10

  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 15:30

Fan va sjysst! Det ser riktigt snyggt ut! Ska försöka ta mig dit i helgen o kolla lite

Senast redigerat 2005-10-08 10:53

såååååå nice butik!!! fräsh lokal, å STOR!!!!
Coolt att man kan surfa på deras nät med sin egen dator!!!
Inte så illa att äta lunch, surfa och dessutom ha en sådan utsikt

nu får vi alla se till att köpa grejjer då och då så att de finns kvar 4-ever

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-10-08 12:16

Sweet, åker nog in idag och kollar läget.

Jag åkte till Fridhemsplan, gick upp Drottningholmsvägen, men sen då? Jag kanske har fått fel information var någonstans Västermalmsgallerian ligger. Gah, irriterande!

Senast redigerat 2005-10-08 16:19
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-08 17:14
Ursprungligen av dayweed:

Jag åkte till Fridhemsplan, gick upp Drottningholmsvägen

Rätt station, fel uppgång

Rätt uppgång är Fleminggatan, då kommer du rätt in i gallerian. Affären ligger sedan en trappa upp.

Senast redigerat 2005-10-08 18:24
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-10-08 18:21

Åh, typiskt! Så idiotiskt att jag inte tänkte på att prova den andra uppgången.

Det är så typiskt.. Får åka in dit imorgon igen då!

Tackar för informationen. Fleminggatan.. Det ska jag komma ihåg.

ojj va svårt det är att fråga någon på gatan vart västermalmgallerien är, om man är vid fridhemsplan...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-10-08 18:52

Hörru du, det gjorde jag faktiskt men den personen sa också Drottningholmsvägen så jag tycker inte du ska säga så mycket för jag har faktiskt frågat. Yttra dig inget om du inte FRÅGAT mig om jag redan frågat någon annan människa på gatan där redan. Oj, verkligen vad står det är!

Ursprungligen av dayweed:

Hörru du, det gjorde jag faktiskt men den personen sa också Drottningholmsvägen så jag tycker inte du ska säga så mycket för jag har faktiskt frågat. Yttra dig inget om du inte FRÅGAT mig om jag redan frågat någon annan människa på gatan där redan. Oj, verkligen vad står det är!

lol. du är allt bra komisk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-08 22:22

Såja, nu tycker jag att vi försöker hålla en lite mer trevlig ton i den här tråden

japp, vi skall väl inte gå ner till samma nivå som de på idg.se

Jag har själv inte varit nere i butiken, men det verkar bra. Är det någon som har koll på vad datorpriserna ligger på hos dem?

Ursprungligen av drumsticks:

japp, vi skall väl inte gå ner till samma nivå som de på idg.se

Jag har själv inte varit nere i butiken, men det verkar bra. Är det någon som har koll på vad datorpriserna ligger på hos dem?

samma som på apple.se
alla har väl typ samma prissättning???

sugen på en pb eller

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-10-09 19:05

Inte mitt fel att han behöver skriva något sådant onödigt. Jag var inne i affären idag och den såg bra ut. Nej, det har jag inte. De borde väl ligga på samma pris som på AppleStore t.ex?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-09 20:42

Den var riktigt schysst faktiskt. Försökte få tag på en nano men dom hade tagit slut, of course. Skulle troligen få in fler på måndag eller tisdag. Vilket kaos det var på morgonen... Nån som var där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-09 20:51

Var inne i butiken i lördags. Ganska många besökare hade de även då.

Ser ju fint ut, får försöka att titta in där nästa gång jag åker ner till Stockholm

"Apple skapade premiär yra". Påminner mig en fråga jag fick. "Är ni macintosh hemsida"?

1
Bevaka tråden