Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur åtgärda buckla som gjort PB:n skev?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 21:45

Hur försiktig man än är så råkar man ju klanta till det någon gång av de tusentals gånger man bär på PowerBooken per år och igår ramlade den lätt i golvet...

Den lilla buckla jag har i kanten har gjort att ena gummifoten kommit för långt ner och PB:n står ostadigt och glappar mot bordet (väldigt irriterande!).

Någon som har tips på hur man kan "banka ut" denna buckla? (Eller ska man försöka buckla till även andra hörnet så den blir rak... )

"Enklast" vore nog att ta loss skalet och försöka räta ut den bucklan från rätt sida.

Edit: eller sätta dit en högre gummiplutt för att kompensera skevningen

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-08 01:35

Jag läste om nån som faktiskt la en linjal (eller nåt) under ett av de "högre" hörnen och tryckte till ovanifrån med milt våld för att "buckla tillbaks" sin powerbook. Jag skulle varken våga testa eller rekommendera den metoden dock...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-01 00:09

I avdelningen paranteser vill jag bara meddela att jag råkade tappa PB12:an i golvet i dag och den fick nu en buckla i andra hörnet. Tackochlov klarade den sig funktionsmässigt! Vad som var bra var dock att nu är den stadig på bordet igen - bucklan jämnade liksom ut det hela!

1
Bevaka tråden