Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatdera MSN för Videochat!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skriv varför inte dra igång en lista som man kan få skriva på för att MS ska uppdatera MSN så det går att video-chatta.

Ha säger ni?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-07 23:55

Jag är ledsen att göra dig besviken men det kommer man inte komma någon vart med. Att det inte finns webcamstöd (nu gör det ju iofs det) till msn i mac är en av de små detaljerna som gör att många inte skaffar en mac och det trivs säkert MS alldeles utmärkt med. Dessutom så ska själva överföringstekniken vara nån form av antik ubergrej som Logitech nån gång kommit på och som av någon anledning (kanske har med licens att göra) inte går eller får portas till mac. Därav det halvkassa stödet som finns nu som enligt vad jag fattat bara är en emulering av denna kod.

Ursprungligen av xtimmyx:

Att det inte finns webcamstöd (nu gör det ju iofs det) till msn i mac är en av de små detaljerna som gör att många inte skaffar en mac och det trivs säkert MS alldeles utmärkt med.

Ty jag har dyslexi hajar jag inte ditt resonemang. Finns det stöd för Video i mac-versionen?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-08 00:08

Javisst, både aMsn och Mercury har det även om det som jag fattat itne fungerar helt smärtfritt. men jag har itne testat det sedan beta-versionerna så det är säkert bättre nu.

Ursprungligen av St Anger:

Skriv varför inte dra igång en lista som man kan få skriva på för att MS ska uppdatera MSN så det går att video-chatta.

Ha säger ni?

Det finns en sådan petition ute någonstans på nätet.

Ursprungligen av Hagelin:

Det finns en sådan petition ute någonstans på nätet.

http://rjt-online.myby.co.uk/messenger/

1
Bevaka tråden