Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med ALU DISC

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 18:19

Hej!

Har lite problem med min One Technology Alu Disc 80gb USB 2.0.
Datorn hittar den för det första inte (PM G4 OSX 10.4.2) och jag har bytt mellan USB portarna, vet att de fungerar eftersom tangentbord och mus fungerar... Dioden framtill på hårddisken "blinkar" i rött, eller byter färg från rött till blåtutan jämna mellanrum, vet inte om den skall göra detta. Jag har ringt till återförsäljaren och eftersom jag inte har haft tid att testa, och inte haft behov av hårddisken förren nu, så har garantin gått ut, var visst bara en månad...

Någon som vet vad man kan göra för att få den att fungera? Har mina funderingar på att gå till någon med en Wintel dator och prova, se om den fungerar där, annars vet jag inte vad jag ska göra...

Hittar inte disken i Disk Utilites eller något, har gjort som det stod i den fruktansvärt utförliga manualen på en halv sida och startade disken innan jag kopplade in den, och jag har startat om datorn med disken både på och av....

Någon som har något förslag?

Hälsn. Martin

  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 19:54

Nu har jag tagit ut hårddisken ur kabinettet och kör den rakt i datorn som en intern, och det fungerar hur bra som helst. Satte dit en annan, och då blinkade det verkligen rött/blått i intervaller om en sekund lite drygt, precis som ett felmeddelande, någon som vet något om detta?

Är det något i kabinettet som gått åt skogen eller vad kan det vara? Kan man mäta det på något sätt?

// Martin

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-07 20:00

Det går inte att mäta.
Men med hjälp av uteslutningsmetoden går det att konstaterat felet, som du kom fram till denna lådan. Lämna in på garanti fort som möjligt.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 21:30

Har ingen garanti kvar på den, det var visst bara en månads garanti... Så det är bara att skicka kabinettet i "det runda arkivet" då eller? Skulle ju vara "kul" om det gick att laga...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-07 21:44
Ursprungligen av Scumpi:

Har ingen garanti kvar på den, det var visst bara en månads garanti... Så det är bara att skicka kabinettet i "det runda arkivet" då eller? Skulle ju vara "kul" om det gick att laga...

Om du är konsument (dvs. inte ett företag) gäller väl konsumentköplagen i två år? Är det ett fabrikationsfel kan du kräva reparation eller en ny.

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden