Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får ™ istället för @ trots Sv Pro

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 05:21

Varför blir det så??

Jag kan inte få fram snabel-a utan att gå in i "Special character" och dra ut ett.. det är fullständigt skumt. Min Mac är en svensk Powerbook 1.5GHzare och operativet är Tiger, inhandlat i Kina (för det är där jag bor) och det funkade länge, men så en dag som jag inte vet när så slutade helt enkelt snabel-at att komma fram och istället så dyker™ upp.

Vad göra? Jag vill inte installera om. Jag kör med svenska "pro" har testat med vanlig svensk flagga men ingen skillnad. Jag får fram det med kinesiska valt, men via shift 2.

Jag skulle tipsat om att ställa in på "SV - pro" men det har du ju uppenbarligen redan

Testa att skapa ett nytt användarkonto och se om det funkar där. Isåfall är det nåt knas med ditt normala användarkonto.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 07:14

Regimkontrollen vet du. Man får inte skicka e-mail i Kina.

Svart humor åsido, nej. Det är OS X som är inställt på att automatiskt byta teckenuppsättning (när du läser / ändrar i dokument skrivna på andra språk). Det kirrar du om du letar runt lite i internationellt-menyn. Jag sitter inte vid en Mac för närvarande så jag kan inte guida dig tyvärr.

Där sa du nåt PF..

Rytterfalk: har du ställt in så du ser symbolen för den aktiva tgb layouten?

1
Bevaka tråden