Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen en BT-mus för bärbara från Logitech

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-03 19:20

Jag har med ljus och lykta sökt efter en bra bluetoothmus till min powerbook och nu verkar det som om Logitech, den enda som hittils kunnat tillverka möss jag varit nöjda med, kommer med en ny modell. En liten och smidig trådlös mus utan lös mottagare, och framför allt med STRÖMBRYTARE under så man kan slänga ner den i väskan utan att den blir utan ström.

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID=2135,CONTENTID=10916

Jag tänker nog köpa en. Nån annan?

Jippi! Ser ut precis som den jag längtat efter. Jag ska köpa.

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-10-04 17:34

Påverkar en BT-mus batteritiden på en bärbar dator?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-06 18:47
Ursprungligen av Kalam:

Påverkar en BT-mus batteritiden på en bärbar dator?

AirPort tar garanterat mera ström, eftersom det ska räcka till med större signalområdet.
Bluetooth gör det bara några meter och därmed mycket mindre ström.
Största boven är fortfarande CPU och hårddisken....

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-04 18:40

Knappast musen i sig men du måste ju ha bluetooth igång på datorn, och det tar ju lite ström.

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-10-06 13:19

Någon som vet hur mycket det egentligen påverkar med en BT-mus med en bärbar dator? Hur mycket tar det på batteriet med BT?

Har testat lite olika BT möss men är inte nöjd med någon. Alla har haft 2AA batterier och det blir för tungt för mig. Jag vill ha lätta och smidiga möss. Men om vikten på musen inte spelar roll så kan nog denna vara bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-06 15:32

Denna mus vore perfekt om den hade ett par knappar till, för exposé och dylikt. Dessutom kunde dom skippat batteridriften och skickat med en laddarkabel för USB istället. Vore inte det det optimala?

jadu

Själva grejen att vara utan USB laddare är ju just att man ska slippa ha sladdar till datorn.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-06 18:33

jo, men man använder den ju bara när man måste ladda.

1
Bevaka tråden