Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synpunkter på denna skärm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-10-05 14:58

Har funderat länge på en platt skärm helst bredbild.
Har nu hittat denna Dell.
http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?c=se&category_id=210&cs=sedhs1&first=true&l=sv&page=productlisting.aspx&sku=24134

Responstid, kontrast, ljusstyrka verkar OK tycker jag - liksom priset med nuvarande rabatt
Någon som har erfarenheter av denna?
Hur är det med Dells pixelgarantier?

Är det några problem att få den att fungera ihop med en PM 2* 1,25 GHz?

Vänligen
Refill

  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 15:34

Jag har haft den skärmen ett tag nu är nöjd! Är ingen expert, men den känns bra. Stor bildyta, relativt snygg och bra att man kan pivotera den. Enda nackdelen som jag ser det är att den har väldigt hög ljusstyrka, och man inte kan dra ned den nog. Om det är mörkt i rummet är det som att ha en strålkastare på sig, men det är en ganska liten nackdel tycker jag...

Ursprungligen av Refill:

Är det några problem att få den att fungera ihop med en PM 2* 1,25 GHz?

Det beror ju lite på vad du har för grafikkort, men det är säkert inga problem att få DELL-skärmen att fungera på din PowerMac.

Skärmen har ju 4 olika ingångar (VGA, DVI, S-VHS, Composite) så den kan ju fungera med nästan vad som helst.

Jag har haft en sådan DELL-skärm i några månader nu, och är mycket nöjd. Jag kör den via DVI på en PowerMac G5 2x2 GHz.

Om du använder sökfunktionen på forumet, så hittar du nog flera trådar där man diskuterar den här DELL-skärmen, och jämför den med Apples 20-tummare.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-10-06 11:14

Mitt grafikkort heter Geforce4 Ti 4600 från nVIDIA

1
Bevaka tråden