Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire 400 syns inte i systeminformationen (G5 2.0 dual)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Firewire 400 syns inte i systeminformationen. (G5 2.0 dual) Endast FireWire800 syns. Har sökt lite här och har provat att reseta PMUn. Har provat med mitt ljudkort och DV-kameran med olika sladdar och FW-ingångarna både fram och bak.

Vad är bäst att göra nu?

-Något annat "trycka på en massa knappar"-tricks.

-Lämna in på lagning? Vad kan det kosta?

-Använda FW800? Funkar det om man fixar en sådan sladd eller är det bara för speciellt framtagna FW800-produkter?

-Köpa ett FireWirekort? Får ju vara ett PCIx.. Några rekomendationer?

Tacksam för svar!!!

FW800 är fullt bakåtkompatibelt med FW400 så skaffar du bara en lämplig sladd så ska det funka.

F.ö. tycker jag det låter som något som bör lämnas in på reparation..

Har du garanti kvar så är det gratis förutom tiden datorn är borta.
Men eftersom du fråga pris antar jag att du inte har det kvar.
Tyvärr är det ett logikkortsbyte som måste till (om jag minns rätt) och det kostar då en slant samt att det tar en liten stund att byta det.
så runt 5-6000 skulle höfta till med...

Tror inte att jag har garanti kvar för det är väl bara 1 år? Det största problemet är att jag inte kan vara utan den. Fixade en FW800-sladd men det funkade inte. Kan det vara någon mjukvara som saknas eller är korrupt?

Mjukvara är det inte det finns i systemet redan. Då är det tyvärr inte mycket att göra.
Du kan köpa ett firewirekort och sätta i en PCI plats det är förmodligen billigare än reparationen.
Du får även fler firewireportar då.

Senast redigerat 2005-10-05 16:11
  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-05 18:16
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Mjukvara är det inte det finns i systemet redan. Då är det tyvärr inte mycket att göra.
Du kan köpa ett firewirekort och sätta i en PCI plats det är förmodligen billigare än reparationen.
Du får även fler firewireportar då.

Och snabbare sådant, om jag inte har helt fel.
Är det inte så att firewire chippen i G4'orna är snabbare än dem i G5'orna?

(/author ducks)

1
Bevaka tråden