Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa mac-affären i Sthlm?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 14:57

Vad säger ni?

Vilken butik är bäst att handla genom? Macoteket eller Inlife? Eller finns det fler?

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-29 15:08

om du måste välja så, inlife.

Ursprungligen av Ian.C:

Vad säger ni?

Vilken butik är bäst att handla genom? Macoteket eller Inlife? Eller finns det fler?

Tacksam för svar.

Macoteket utan tvivel. De har oftast bättre priser och lagerhållning än Inlife. Sen finns ju även PC-City i Sickla som har ett imponerande utbud och ibland oslagbara priser..

Senast redigerat 2005-03-31 19:40

MacRent finns också
ligger på Birger jarlsgatan 108

Inlife.

Mycom finns också, på sveavägen.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-30 22:13

Jag har vart inne på inLife ett par ggr och oftast vänt efter cirka tio minuter då personalen inte haft lust att släppa donutsen i lagret och komma ut och ta hand om kunderna. Om de väl masat sej ut så har de ändå inte haft vad jag sökt...

Macoteket är ju däremot både trevliga och har saker på lager

/mina 2 cents

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 19:34
Ursprungligen av schmuck:

Jag har vart inne på inLife ett par ggr och oftast vänt efter cirka tio minuter [...]

Precis min erfarenhet. Nu besökte jag visserligen InLife i rusningen och Macoteket strax innan stängning. Men på InLife fanns få datorer på display, varav c:a hälften var Macar... Macoteket hade alla moderna mac-modeller på display, inklusive alla stora skärmar. Dessutom blev jag mycket väl omhändertagen, utan att det implicerades att jag behövde köpa någonting. De är säkert kalastrevliga på InLife också, men de hann aldrig visa det innan jag blivit avskräckt och gått därifrån.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 17:59

Okej nuså. Då kommer följdfrågan.

Vilka i Sthlm säljer mac förutom Macoteket och Inlife?
Är i snabbt behov av en mac nämligen.

Ursprungligen av Ian.C:

Okej nuså. Då kommer följdfrågan.

Vilka i Sthlm säljer mac förutom Macoteket och Inlife?
Är i snabbt behov av en mac nämligen.

Inwarehouse. Ring och beställ - hämta hos dem i Solna. Smidigt värre.

Ursprungligen av Ian.C:

Okej nuså. Då kommer följdfrågan.

Vilka i Sthlm säljer mac förutom Macoteket och Inlife?
Är i snabbt behov av en mac nämligen.

Som jag nämnde tidigare, Mycom på Sveavägen. www.mycom.se

Min personliga favorit är faktiskt Reda gruppen på Västmannagatan 73. De har mycket lägre datorpriser än både Macoteket och inLife.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-14 23:17

Här druttar ja in, aningen sent, men PC-City I Sickla, vill ja rekomendera, schyssta priser, bra personal!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 20:47

Inga fler? Måste ju vara fler affärer i Sthlm som hanterar Apple. Eller är dom så besvärliga att ha o göra med?

Ursprungligen av Ian.C:

Inga fler? Måste ju vara fler affärer i Sthlm som hanterar Apple. Eller är dom så besvärliga att ha o göra med?

Beror snarare på att det är dåliga marginaler på macprodukter och ojämn tillgång. Jag förstår verkligen att 99% av de som säljer datorer väljer att sälja bara PCs.

Siba på kungsgatan säljer iofs också macar.

Estrad musik på Folkungagatan är väl en av Sveriges största Apple-åf?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-18 21:59
Ursprungligen av David Molarin:

Estrad musik på Folkungagatan är väl en av Sveriges största Apple-åf?

Jepp, och de är mycket trevliga!

Hmm... var ligger "Sthlm"? Jag kan inte ens utala vad orten heter, måste vara någonstans på landsbyggden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-19 00:56

.se står för sverige.

Så apple.se är ganska stora.

Ring clas å fråga 08 7033000

Du kan oxå söka på apples sida.

Kolla apple > support > service > närmaste! Alla som du får in kan beställa produkter åt dig!

//t

  • Oregistrerad
  • 2005-04-21 15:05

Sådär allting klart och fixat. Tack för hjälpen med tipsen!

Så en slutsats då?

Jo Macoteket spolade jag.
Inlife likså.
Dock så är båda affärerna guld när du vill titta runt och fråga onödiga saker. Men vissa säljare är inte så vassa i sitt sätt att agera.

Man jag vände mig till "Macfixarn" och fick världens bästa service så det var inge snack om saken. Så nu har jag äntligen fått en Powerbook igen.

Tjipp tjillevip!

Fotnot: Jag vet att vi undviker förkortningar här, men i ett lokalt forum för Stockholm känns det djävligt overkill att behöva skriva ut hela namnet.

Vad har MacFixaren för öppettider?

Deras hemsida ger inte ett allt för bra intryck men ifall du säger att dem är bra, då får jag väl tro dig :).

öppettider

Ursprungligen av Svampisen:

Vad har MacFixaren för öppettider?

Deras hemsida ger inte ett allt för bra intryck men ifall du säger att dem är bra, då får jag väl tro dig :).

Tjena Svampis...
Vi har öppet mellan 09.30-17.00 mån-tors 10.00-16-00 fredagar.
Vi är i grunden Auktorised Servce center. Men vi säljer av naturliga skäl då också....
Vi kan ta fram till 99 % alla produkter "On stop shop" och då vi ofta är med från tidigare dator till ny dator och backup överföring, utbildning och sedan framåt så skapar vi oftast en bra relation till våra kunder. Speciellt då vi oftast känner kunder (till slut. Och vi är samma personer som hjälper som säljer så blir det oftast lättare för kunden när behov av hjälp då uppstår eftersom vi känner till "allt"

Hemsidan, den är av enkel karaktär men det är som jag skrev, vi tar hand om kunderna först innan vi gör någon flashig sida. Vi har inte tid. så det blir enkelt...
Men jag måste ju också säga att många andra "åf" som jag sett har en mindre info.

Hare bra allihopa.
Mats Hedberg/MacFixaren AB

  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 14:02

Redagruppen? Har sällan varit med om dyrare priser och sämre bemötande... Macoteket är varmt men trevligt. InLife känns lite DDR, med halvtomma hyllor och ointresserad personal. Mycom är ganska billigt. PC City väldigt billigt. Billigast brukar det vara att handla på nätet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-10-13 15:34

Humac Apple Center vid Fridhemsplan?

Jag kan varmt rekommendera Provectum på Holländargatan. Ingen butik direkt men dom är ruskigt snabba på att få fram prylarna med bra priser och är mycket trevliga att ha med att göra. Även Macsupport i Liljeholmen har varit mycket hjälpsamma. Macoteket kommer jag aldrig handla en skruv av eftersom dom inte har en aning om vad kundservice är och säljarna står inte ens för vad dom lovar från Lördag till Måndag, helt värdelösa!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 16:05

Macoteket är både och. Butikerna i Sholm ville inte gå med på ett återlämnande av en MacMini om kunden (min bekant) inte var nöjd (rättare sagt, om den skulle ha problem med skärmen, som många minis haft).

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-10-13 16:08
Ursprungligen av dayweed:

Humac Apple Center vid Fridhemsplan?

Fast dom är dyra. Mighty mouse kostade 645:- på humac mot 545:- på texPccity och 549:- på Apple.se Trist tycker jag. Men något måste väl betala deras fina lokaler?

1
Bevaka tråden