Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"One more thing"

Tråden skapades och har fått 763 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-10-04 21:49

Apple har nu annonserat att man ska hålle ett event den 12 oktober i samma lokaler som man presenterade iPod photo och U2. Man kallar eventet för "one more thing" som borde syfta på att nu har vi presenterat nano men det är inte allt. Min gissning är att man lanserar iPod 5g eller en helt ny produkt i inom film. Man säger att det kommer vara en teatrisk upplevelse. Kanske iMovie store eller bara en iPod som kan spela filmer.

Några andra förslag??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-04 22:02

Äsch, när kommer datorerna? Är trött på allt iPod-tjat nu.

Ursprungligen av tobot:

Äsch, när kommer datorerna? Är trött på allt iPod-tjat nu.

Ja, gud det börjar bli minst sagt tröttsamt. Tyvärr lär det väl knappast komma något annat än uppdateringar före sommaren. Jaja, man börjar ändå bli ganska blaserad...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-04 22:18

Kanske en airport för streaming av både film och ljud? Hoppas!!!

Ursprungligen av FIIZ:

Man säger att det kommer vara en teatrisk upplevelse.

Några andra förslag??

Låter som om det är dags för en Appleprojektor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 22:23

Åhh "One more thing" är alltid något spännande!

Förutom den där gången då det bara handlade om att iPod mini skulle finnas i olika färger, men det var ett undantag...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-04 22:25

En ny newton kanske?

MacRumors: Apple One More Thing Invitation-Only Event

An anonymous source tipped us to an Apple Invitation-Only event to be held at 10:00 a.m. October 12 at the California Theater in San Jose. The invitation itself features red curtains in the background with simple white type in the middle stating "One more thing..."

Apple CEO Steve Jobs has often used the phrase "one more thing" at the end of Keynote addresses at large conferences to bring out new products.

Kanske har det nåt att göra med detta?

AppleInsider: Apple planning launch of video iPod

Reliable sources believe the iPod could be introduced as early as next week, possibly around the time Apple releases results from its fourth fiscal quarter of 2005.

[...]

sources have also recently reported sightings of a new Apple wireless device, which is similar to Apple's AirPort Express wireless base station, but also includes a video out option.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-04 23:14

...eller överklockade powerbooks från 1,67 GHz till 1,69 GHz?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 23:16

För min del är en video iPod helt onödig men det som vill ha det är ju onekligen högljudda. Skulle mycket hellre vilja ha en DVD-box med HD...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-04 23:26

Jag tror att det kommer att börja sälja filmer i iTunes-store....

varför:
1. bilden med inbjudan har röd ridå bakom som på bio...
2. film-ikoner följde med i iTunes 4.9 eller 5.0 (kommer inte ihåg nu)...

Men det är bara vad lilla jag tror...

/Stafis

Här är inbjudan:

Ursprungligen av acke:

För min del är en video iPod helt onödig men det som vill ha det är ju onekligen högljudda.

Försäljningen av UMD-filmer till PSP har varit förvånansvärt stor, så generellt verkar folk vara mera benägna att se film på små handhållna prylar än vad man kanske först tror. Nu har ju PSP en betydligt fetare skärm än en video-iPod skulle kunna ha, men principen är ändå intressant.

Ursprungligen av Adrian B:

Nu har ju PSP en betydligt fetare skärm än en video-iPod skulle kunna ha, men principen är ändå intressant.

Nu får Jobs det jobbigt. Hur skall detta förstås? Fetare är ju sämre. APPLE gör ju sina produkter allt smalare: iPod Nano, iMac, iPod "på riktigt", alla har fått en smalare profil. Är Powermac och Powerbook nästa i ordningen?

PSP har en skärm, iPod har en ruta.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-13 23:57
Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

APPLE gör ju sina produkter allt smalare.

Lite offtopic här, men jag är så nyfiken att jag måste fråga: Du brukar skriva Apple med STORA bokstäver ("APPLE"), och jag har alltid undrat varför?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-14 00:39

kanske lite sent ute men vad har apple emot sveriges fotbollslandslag. Om jag inte mins fel så sparkades det boll även när nano kom.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-14 00:43
Ursprungligen av Ollster:

kanske lite sent ute men vad har apple emot sveriges fotbollslandslag. Om jag inte mins fel så sparkades det boll även när nano kom.

Det stämmer. Min farsa blev vansinnig när min bror och jag kom hem till dem för att kolla på matchen, när vi istället plockade upp våra laptops och sög i oss allt nytt på apple.com. Ja, min lillebror som fortfarande bor hemma hade såklart uppe sin iBook också.

Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

PSP har en skärm, iPod har en ruta.

Det är väl en definitionsfråga. Jag anser att jag har en skärm på min mobil och på min digitalkamera och båda dessa är mindre än på iPod video.

Men Jobs poängterade ju upprepade gånger under presentationen att video är en bonus på iPoden. Det är ingen tvekan om att iPoden fortfarande är en musikspelare i första hand och det är något Apple vill understryka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 23:36

iPod i alla ära, jag är fetnöjd med produkten, men NÄR kommer uppdaterade G5:or? Dual Core, PCI-E och kanske plats för 2st DVD-R och fyra diskar? Ett par till mhz skulle inte skada heller...

Ursprungligen av Erik.dv:

iPod i alla ära, jag är fetnöjd med produkten, men NÄR kommer uppdaterade G5:or?

Nästa tisdag eller på Londonmässan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 23:42

Nästa tisdag eller på Londonmässan.
Här va det folk som hade koll

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 23:51

Om nu det handlar om film tror jag det mer handlar om musikvideos och kanske tv-serier och tecknat till att börja med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 23:52

Jag hoppas i vart fall mer på en video-itunes-tjänst än en video pod... inte för att jag tror jag skulle använda någon av dem.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-05 00:16

En Airport Express med videomöjligheter vore ju guld värt! Då säljer jag min Airport Express direkt och byter till en sån.

Video iPod är säkert en schysst produkt men känns överskattad såvida man inte kan koppla den till sin TV för att få större bild.

  • Medlem
  • 2005-10-05 01:49

Jag tror att det kommer lanseras en pytteliten strumpa för iPod Nano...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-05 09:17
Ursprungligen av stfm:

Jag tror att det kommer lanseras en pytteliten strumpa för iPod Nano...

Gapflabbar, Ja en sån vill jag ha

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2005-10-12 17:38

Video iPod? Eftersom man inte kan avnjuta film på ett par kvadratcentimeter så antar jag att iden är att koppla den till teven. Om den ska vara riktigt modern - som Apple alltid är - så måste det ju handla om DVI-utgång...bara SVIDEO skulle vara pinsamt. Är dessutom videokontakten en breakoutbox så får det inte heller godkänt av mig - då måste man ha med sig två prylar (iPoden & breakoutboxen) för att koppla in iPoden spontant när man vill visa/se film varsomhelst närsomhelst (det är väl mooving lifestyle vi snackar?).

Så - DVI ut - med SVIDEO-adapter - är det som gäller. Man rymmer dock inte så mycket film på en iPod även om det är mpeg2...så, nej, jag tror inte det blir någon video-iPod.

Det är något annat dom ska visa. Vad??? Intel PB? Dual core? PB med PPC dubbelpropp? Jobs nya t-shirt?

Jag vill se en iPod som man kan koppla via FireWire till DV-kameran och filma DV direkt till hårddisken/flashen i iPoden. Jisses. Då köper jag en BUMS!!! Är den dyr rånar jag en bank!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 05:02

Tror pa nya PB. Det skulle kunna vara med HD-tv da det ar en filmduk som pa bio. Shipping times har gatt up pa PB vilket ocksa gor att jag tror de kommer nya snart.

"Teatrisk upplevelse" …hmm? Kan de kanske lansera en miniatyr av The Shakespeare Theatre som ryms i skjortfickan?

Engadget: Is this the video iPod?

Ska man döma av kommentarerna hos Engadget så är detta dock fejk. Men det stämmer bra in på beskrivningen av hur en video-iPod skulle kunna se ut enligt AppleInsiders artikel som jag länkade tidigare i tråden.

Bevaka tråden