Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken skrivare skall jag köpa?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänker köpa en ny skrivare och vill köp någon som kan ge "över normalt" bra utskrifter på foton etc. Kan någon tipsa om en sådan skrivare, prisvärd mellan 1000:- till 2000:- klassen?
Ett pluss är ju oxo om färgpatronerna inte kostar like mycket som skrivaren :).

  • Medlem
  • 2005-10-03 21:15

Canon Pixma är bra. Finns flera olika modeller i olika prisklasser.

PIXAM IP5000 har jag. Den är bra. Ekonomisk på bläck också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 03:03

Instämmer med föregående talare!!

Jag har en Canon Pixima IP400R sedan någon månad tillbaka och är nöjd till 200%.

- Tyst..
- Trådlös..
- Snål med bläcket....

Lycka till,

-Torkel

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-10-04 09:13

Beroende på vad för typ av utskrifter du kommer att huvudsakligen göra, är det fotoutskrifter du är ute efter kan jag mer än starkt rekommendera Epson Stylus Photo R200. 800kr applestore.

Den har även riktigt billiga färgpatroner, fem separata, sök efter skrivare på fotosidan.se för att skapa dig en bild av den.

Ursprungligen av niqlaz:

Beroende på vad för typ av utskrifter du kommer att huvudsakligen göra, är det fotoutskrifter du är ute efter kan jag mer än starkt rekommendera Epson Stylus Photo R200. 800kr applestore.

Den har även riktigt billiga färgpatroner, fem separata, sök efter skrivare på fotosidan.se för att skapa dig en bild av den.

Jag har haft tre Epson-skrivare (just nu har jag en Stylus Photo 1290 A3-skrivare). Och jag kan säga att Epson-skrivare är klart överreklamerade. Det är ofta krångel med dem. Min Canon däremot fungerar klanderfritt.

  • Medlem
  • 2005-10-04 11:48
Ursprungligen av Stefan Swales:

Det är ofta krångel med dem.

Man ska inte generallisera. Haft en del Epson och har aldrig haft något problem med någon av dem

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-10-04 11:42

Canon är bra och snabba. Nackdelen är att utskrifterna inte håller så länge, eller som någon sa "snabbt på snabbt av". Jag har haft ett flertal Epson skrivare och aldrig haft problem med dom.
Så R200 eller R300 är varmt att rekommendera.

  • Medlem
  • 2005-10-04 11:59

Epson var väl bra förr men har stagnerat lite (har jag fått för mig). Canon och HP känns som säkrare val om man ska köpa skrivare.

1
Bevaka tråden