Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man installera en DVD-brännare i en iBook G3?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-03 15:08

Hej

Jag funderar på att byta min cd-läsare i min iBook G3 800mhz till en DVD-brännare. Efter lite efterforskning så vet jag att en standard DVD-brännare (slimline) passar i datorn.

Frågan är om datorns hårdvara hittar att det är en DVD-brännare? Eller är det helt upp till OSX?

Mycket tacksam för svar och funderingar!

/Robert

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-03 23:08

Ingen som har en fundering eller så?

Jag är också nyfiken på svar här... har funderat på samma sak själv! Fast jag har en iBook G4 köpt i augusti. Skulle sitta fint med en DVD-brännare instoppad i den!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-03 23:33

Där har jag faktiskt ett svar på. iBook G3 använder vanliga Slimline-enheter, så de är enkla (och billiga) att byta, men en iBook G4 har ju en slot-in-enhet och det är nog lite klurigare att få tag i.

Tack för svar - då vet jag det i alla fall!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-06 16:13

Tänkte bara avsluta tråden med att säga:

Jag har nu installerat en DVD-brännare i min iBook G3 12" 800mhz. Det funkar kalas!

För att byta cd-läsaren mot dvd-brännaren så fick jag skruva isär det mesta på datorn. Det finns instruktionsmanualer för isärskruvandet. Skulle tro att det tog 3 timmar med allt arbete. Jag fick slipa lite på den nya dvd-brännaren för att luckan skulle passa perfekt.

Resultatet blev riktigt bra. Det är så bra som det var innan, fast nu har jag en dvd-brännare!

Hej obo.
jag undrar vart du fick tag på din dvd brännare. köpte du den begagnad eller ny?
har endast en DVD läsare i min ibook g3 och skulle gärna vilja installer åtminstone en combo imin.
mvh
daneil

1
Bevaka tråden