Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera mer minne [SWITCHER]

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
jag är en Switcher och har nu köpt 1 gb sticka (Kingston KTA-PBG4333) för att installera i min iBook 12''.
Jag har läst igenom manualen och gör det själv avsnittet om att sätta in minne, men det verkar som jag fattar trögt. För mig ser det ut som att man byter ut minnet och ersätter med det nya.. Jag vill ju lägga till minne.

Sedan kan man ju inte bli annat än orolig när man läser om alla som har Airport problem när de har installerat 1 Gb.

Hjälp

  • Oregistrerad
  • 2005-10-03 17:35

på iBook finns det väl bara en kortplats, utöver de fasta 512mb.

Ursprungligen av svampmoln:

på iBook finns det väl bara en kortplats, utöver de fasta 512mb.

Ahhh... så det man ser är den extra platsen... och inte det befintliga minnet... Jag fattar.. Jag har inte vågat öppna ännu..

Tack

Jupp en kort plats 512 på logikkortet (de nyaste modellerna) och en extra minnes plats. ta bort tangentbordet koplla ur airportkortet och dra ut det skruva av luckan och tryck i mer minne.

Att de får problem med airpoten sen beror säkert bara på att de inte trycker tillbaka antennen tillräckligt...den ska längre in än vad man tror

På den nya Ibooken sitter det väl ingen antenn där? sitter ju bara nån liten skydds-plåt för ram minnet

Yes, lyft tangentbordet, skruva bort luckan och tryck i minnet.. Sätt sen tillbaka allt.

Ursprungligen av ru4real?:

.... För mig ser det ut som att man byter ut minnet och ersätter med det nya.. ...

Apple har av någon outgrundligt anledning antagit att manredan tidigare satt i extra minne och nu vill byta ut detta för att sätta in ett större. Fånigt antagande? Ja!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 16:17
Ursprungligen av ru4real?:

Hej!
Sedan kan man ju inte bli annat än orolig när man läser om alla som har Airport problem när de har installerat 1 Gb.
Hjälp

Har en ny 12"ibook med 1.5Gb ram. (samma märke som du köpt)

Hade lite problem efter att ha lagt in senaste airport patchen, men nu på över en vecka har allt funkat klockrent. Dock har jag inte gjort några större överförningar av data, bara mejl, surfning och några småprogram, dock har jag sutti timmar i sträck.

1
Bevaka tråden