Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa typsnittet i BBEdit?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kom just på att jag sedan urminnes tider nästan alltid suttit med standardinställningen i BBEdit, dvs Monaco i 9 punkter. Är det vad alla ni andra sitter i också, eller finns det bättre alternativ för kodhackande?

Jag har testat att byta ibland, men aldrig hittat något jag fastnat för i längden.

  • Medlem
  • 2002-02-21 15:41

verdana 12 bold....ett måste

  • Oregistrerad
  • 2002-02-21 15:54

Andale Mono 10 är rätt OK... den ger ungefär samma upplevda storlek som Monaco 9.
Andale är väl i stort lite mer åt Arialhållet till, fast med betydligt tydligare nollor.

Eller så kan man ju alltid koda med Symbol 10 och hoppas på det bästa...

/Micke Seid

Hmm... Verdana har ju inte fast bredd (det är inte ett "monospace:at" typsnitt) och det är väl rätt lämpligt att ha om man skriver kod.

hur får man färgad text i bbedit? alltså att den färgar html-tags och så... jag hade det förut, men nu är det försvunnet.. hur göra? / josef

Andale Mondo var rätt ok, fast 10 punkter kändes som lite mera svårläst än 9 punkters Monaco. 11 punkters Andale Mondo var skönt att läsa, men det blev väldans brett. Fast en sak som är bra med Monaco är att punkterna är stora och tydliga, det var dom inte i Andale Mondo.

Josef, gå in på File->Preferences och välj Editor Defaults och se till att Syntax Coloring är förkryssat. Sen måste du också se till att den filändelse du använder är kopplad mot HTML-färgkodning. Det gör du under Languages.

  • Medlem
  • 2002-02-21 16:17

Jag gillar Monaco i BBEdit jag med, den är även standard i Terminalen, och den har jag lärt mig gilla mer och mer.

Jag har försökt byta men har alltid fallit tillbaka till just Monaco. Det funkar bäst helt enekelt. Väl valt av BareBones.
Dom om nån lär väl hacka en hel del...

  • Medlem
  • 2002-02-21 20:27

MPW är som Monaco men med lite fetare specialtecken... rekommenderas... -> ses här

  • Medlem
  • 2002-02-21 21:50

MPW är kodarens bästa vän och i kombination med ProjectBuilder (så smutt och så gratis vad ska Metrowerks göra nu he he nåja de blir ju inte utslagna men som entrylvl är PB underbart) och BBEdit helt oslagbart. Btw någon mer än jag som har ett par tre av BB´s original T-tröjor "BBEdit - Software That Doesn´t Suck"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-22 11:00

Var kan man få tag på MPW?

/glemme

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-22 11:47

Men den fonten blir ju kantutjämnad. Det är ju riktigt dåligt. Kan man stänga av det för den fonten?

/glemme

Det blir inte kantutjämnat för mig i BBEdit. Suveränt typsnitt! Mycket lättare att se klamrar än med Monaco.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-24 14:37

Nej, inte i BBEdit, men i terminalen.. Och alla andra program förutom just bbedit som på nåt sätt inaktiverat detta..

/glemme

1
Bevaka tråden