Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN-account ansluter ej.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-10-03 01:47

Vilken MSN-klient jag än testar till MAC, vill de inte ansluta till mitt account.

Jag har testa följande:

  • AdiumX

  • aMSN

  • MSN Messenger för mac

Vilken av de jag än testar med, vägrar det som sagt att ansluta emot mitt account.

Första gången jag testade med AdiumX, gick det bra. Efter det går det inte alls.
Jag kör med trådlöst nät till min iBook. Allt annat verkar funka (vad jag vet). Bara MSN som vägrar. Känns lite trist att jag inte ska kunna hålla kontakten med mina vänner när jag använder mig utav iBooken.

Jag vet inte och hoppas inte, att det har någon betydelse att jag har en mail som jag fixat till MSN-adress via passport.net. Dedt ska ju inte spela någon roll.

Någon som har en fundering?

När jag ändå redan har skirvit här, kan jag ju passa på att komplettera detta inlägg med en fråga till. Jag har letat, dock antagligen inte tillräckligt eftersom jag inte funnit någon lösning.

Det jag vill, är att sätta Firefox som standard webläsare. Jag gillar inte Safari av någon anledning.

Senast redigerat 2005-10-03 02:24

Standardwebläsare byter du i Safaris inställningar. (Safari, inställningar, allmänt)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-10-03 15:33
Ursprungligen av bjorn.schlingmann:

Standardwebläsare byter du i Safaris inställningar. (Safari, inställningar, allmänt)

Tack Björn.

Ah, men min MSN har inte funkat sen första gången jag testade att köra det. Så det är inte bara igår som jag hade problem. Men jag kan ju testa nu för att se om det går bättre..

Nu funkade MSN, och nu har jag fixat FF som standardwebläsare.
ni kan nu låsa tråden

Tack för era svar.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2005-10-03 08:05

jag vet inte vad som kan vara problemet men msn funkade inte för mig heller igår .. men funkade senare på kvällen ..

MSN fungerade inte för mig igår heller men går utmärkt just nu.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-10-13 05:54

Nu måste jag nog tyvärr säga saker igen. MSN vägrar logga på mig igen. :\ Jag testar på min iBook, funkar inte. Testar på min PC, funkar fint. Det kan inte vara något hos MSN, det måste vara något jag missat. Men vad kan det vara? De funkar ju ibland? Kan det vara den trådlösa länken? Den står ju förvisso på full "connection" till routern..

Någon som har något förslag? =/

Nu hemma och testar igen, så funkar det. Det är något som är skumt med MSN på min iBook. Nu tänker jag inte skriva mer när jag inte kommer in. Jag lovar!

Senast redigerat 2005-10-13 07:12
1
Bevaka tråden