Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver råd angående mitt batteri!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-01 23:18

Hej!
Jag har precis fått min nya PowerBook G4 12". Det är min första Mac, och jag är jättenöjd, men det 'r en sak som jag behöver råd om.

Jag ladda hem det där Coconut programmet och kollade mitt batteri. Och enligt programmet har jag "bara" 95% kvar efter 2 cycler. Jag såg alla andra tester här på forumet och det verkar ju som att vissa haft sin dator i nästan ett år och först då har batteriets kapacitet kommit ner på en liknande nivå som mitt.

Nu undrar jag. Är mitt batteri onormalt dåligt? Ska jag ringa Apple och höra mig för om ett nytt? Eller är jag bara en nervös nybörjare?

Väldigt tacksam för svar!

/Pontus

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-01 23:41

min ibook låg på 100% efter 6 mån. Hade kört den på batteri en hel del oxå.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-02 00:35

Det står väl längst ner i programrutan att det bara är en upppskattning eller minns jag helt fel?

Edit: Lagt till en skärmdump.. Har en PB 12" 1,5GHz 512MB RAM

/Joakim

Senast redigerat 2005-10-02 09:07

Jag tycker 95% låter som inom felmarginalen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-10-02 15:35

Min dator är 18 månader gammal. Batteriet ligger på 91 % kapacitet. Jag är rätt nöjd faktiskt. Trodde att det slets snabbare.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-02 15:50
Ursprungligen av Askel:

Min dator är 18 månader gammal. Batteriet ligger på 91 % kapacitet. Jag är rätt nöjd faktiskt. Trodde att det slets snabbare.

Du kan inte använt det mycket då.
Efter 18månader på mitt batteri var jag nere på ca 24%. Köpte ett nytt förra veckan.

  • Medlem
  • 2005-10-02 16:52

Batteriet i Min PowerBook 12" ligger på 99% (4398 av 4400 mAh) efter 8 månader och 54 laddningscykler, det tycker jag är rätt bra.

Vad har ni andra för värden, och hur kommer det sig att Margell verkar ha ett batteri med större kapacitet än jag när vi har samma dator?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-02 17:10
Ursprungligen av CH64:

Vad har ni andra för värden, och hur kommer det sig att Margell verkar ha ett batteri med större kapacitet än jag när vi har samma dator?

Om man kollar längst ner i på skärmdumpen så står det "det exakta värdet kan inte läsas av - detta är en... " Förmodligen skall det stå en gissning eller dyl.

/Joakim

  • Medlem
  • 2005-10-02 22:20
Ursprungligen av Margell:

Om man kollar längst ner i på skärmdumpen så står det "det exakta värdet kan inte läsas av - detta är en... " Förmodligen skall det stå en gissning eller dyl.
/Joakim

Jo, men du har ju ändå en aktuell kapacitet som är högre än vad mitt batteri nånsin har haft.

1
Bevaka tråden