Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 2GHz 17" + Extern skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-09-30 23:06

Hej,

Jag har en iMac G5a som jag kopplat en vanlig TV till. Stämmer det att jag måste installera SSD för att kunna köra icke speglad bild? Letade i skärminställningarna men hittade ingen lösning. Installerade SSD, nu fungerar det hyffsat. VLC hänger sig när jag har TVn inkopplad, men MPlayer fungerar fint.

Min huvudsakliga fråga är; behövs SSD, eller fanns det ett annat sätt? Och om någon haft samma problem som jag med VLC, berätta gärna hur/om du kom runt problemet.

Fortsatt trevlig helg..

Edit:
VLC hänger sig inte längre, det var mitt eget fel. Hittade en lösning. Nu fungerar allt bra.

Senast redigerat 2005-10-09 20:47
  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-09 18:52

Vad jag förstått så rekomenderar inte apple att man kör nått annat än mirror (då hade dom ju slängt in stöd för det från början).

Men jag jag saknar den funktionen jag med.
Förhoppningsvis så löser det sig när airport med stöd för rörligbild kommer. Ligger lågt till 12/10, eller tills macexpo i london är klart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-09 20:31

Skulle misstänka att begränsningen endast är till för att folk skall pynta extra för powermac.

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2005-10-09 22:00

näh, ssd är enda lösningen. Men det fungerar råstabilt för mig. Det är tydligen en pytteliten spärr som de har lagt in, som screen spanning doctor tar bort...

1
Bevaka tråden