Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering över hela linjen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så här skriver Hardmac.com, 30/9:

"It took us some times to control everything, but it seems that there are not much stocks of any Apple products in Europe!
It never happened before, networks between the European distributors for Apple and the local AppleCenters are almost empty. Beside some eMacs and PowerBooks, there is no stocks from the Powermac G5 to the Mac mini, the same for the iBook and the of course the iPod.
Knowing that the Chinese New-Year is not in September, that usually Stocks are high after an Apple Event such as the Paris AppleExpo, and that September is the end of a financial quarter, one can seriously ask what's going on...
In the past Apple has never renew its entire products portfolio at once. That will be something new.
Did they decide of such a strategy to boost sales (especially hardware) that have been strongly affected by the MacIntel announcement?
We do not know but at least in Europe the RefurbStore is supposed to be opened till October 3rd... and October 4th is next Tuesday, the usual Apple's day for new announcements..."

Kanske sitter inte tummen långt uppe men är satans fet.....?

(Dom får göra vad dom vill bara det kommer en ny PB!! )

• Oregistrerad
  • 2005-09-30 14:58

Jag går också och hoppas på en uppdaterad PB. Måste ju komma nu på tisdag eller den 11:e oktober.

Senast redigerat 2005-09-30 17:24

Jag sätter en peng på att vi kommer att se en 15" PB klockad till 1,7 i oktober. Verkar troligt. Detta borde vara den sista bärbara med ppc som apple släpper.

Merparten av Apples tekniska personal verkar arbeta med Intelversioner just nu så mer revolutionerande nyheter än en mindre hastighetsökning får nog vänta tills juni.

Intressant, det här går stick i stäv med ryktet om att ingen ny hårdvara, förutom PowerMac, kommer i år.

• Oregistrerad
  • 2005-09-30 15:59

Apple ska ju vara med på Mac Expo i London i slutet av Oktober. Kanske får vi se nått då. Lär ju inte dröja länge innan vi får se en ny genaration iPod heller.

Bevaka tråden