Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Center öppnas i Stockholm

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-18 19:57

FYI

i Västermalmsgallerian.

Apple Center kommer att öppna i Västermalmsgallerian i Stockholm, när vet jag inte besämt.
Men jag vet att det kommer att ske

Det står en slogan utanför buriken som jag inte kommer ihåg vad den var )=
såg samma på en parkeringsautomat, att det var Apple Center som skulle öppnas, lokalen är på ca 250m2 vilket bådar gott..

/Tangen

Senast redigerat 2005-09-19 08:44

Oflun ehf heter tydligen den isländska firma som står bakom. Nyheten om öppnandet i VM-Gallerian läckte ut för några månader sedan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-18 20:09

å fan trist att "alla" vet

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-18 23:26

När öppnar den då??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-19 08:26

svårt å säga, men dom bygger i den och har stripat på alla fönster

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-19 13:28

Jag försökte hitta det där stället i dag ... Är det där det står "We will change the world as you know it" på en svart bakgrund?

Det såg ut som ett typiskt Apple-typsnitt och det är en typisk hybris-slogan som bara en Macanvändare skulle kunna använda, så jag antar att det är där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-19 13:30
Ursprungligen av Rajje:

Jag försökte hitta det där stället i dag ... Är det där det står "We will change the world as you know it" på en svart bakgrund?

Det såg ut som ett typiskt Apple-typsnitt och det är en typisk hybris-slogan som bara en Macanvändare skulle kunna använda, så jag antar att det är där.

Helt korrekt, jag såg senare en annons på en parkeringsautomat som visade att det skulle bli ett Apple Center, men jag måste hålla med om att det bara är ett företag som Apple som kan ta en sån hybris payoff

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-21 21:05

Nu sitter det reklam för det nya Apple Centret på alla parkeringsautomater i Stockholm! Jag har iaf inte sett en enda i dag utan ...

Detta måste vara första gången som en Mac-butik på allvar marknadsförs bland allmänheten i Sverige. Jag tror att den här butiken kommer vara mycket betydelsefull för svenska Apple.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-25 18:45

Öppnar 7 oktober

Öppnar 7 oktober

Jag sökte jobbet som butikschef där. Planen var då att butiken skulle öppna i början på Oktober som kholmen säger. Återstår att se om detta kommer att bli enligt plan etc.

Tyvärr så fick jag inte jobbet, men det är ju deras förlust.

/Klaus

  • Oregistrerad
  • 2005-09-29 18:36

Hoppas att dom öppnar den sjunde, tänker söka prao där Någon som tror man har någon chans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-30 07:42

klart du har en chans

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2005-09-30 08:35

Enligt nyhetsbrev från danska Apple Center kommer deras butiker att i fortsättningen heta Humac Apple Center.
De har redan två i Danmark; Köpenhamn och Lyngby. Ta en till på http://www.maccenter.dk/

  • Oregistrerad
  • 2005-09-30 08:48

Det står även på Västermalmsgallerians hemsida om öppnandet av Apple Centret
http://www.vastermalmsgallerian.com/default.asp

sååå vilka ska stå å trycka näsorna mot glaset å dreggla ner golvet på invigningsdagen!?!?!??!

*längtar*

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 00:51

Humac.se

Jag har har hört av någon som känner någon att dom kommer att köra någon typ av annons i Stockholm City i morgon bitti och dom säger att dom har ett stort gäng nanos... vem vet?
Dom kommer tydligen att köra halva priset på en hel del iPods. Har dom nanos kan det ju vara intressant. Hemsidan är Humac.se och den ser inte klar ut på långa vägar men den ser ganska snygg ut. På hemsidan står det att man kan vinna iPod nano så någon borde ju ha.

Blir nog fint det där

Dom har även reklam på första sidan på expressen.se
Inte illa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-05 10:25

Va där i tisdags, det fanns väl mest de bästsäljande appleprodukterna som ipod, högtalare och datorer.
Fanns även några väskor och lite sladdar.

www.humac.se

1
Bevaka tråden