Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning om låg USB-effekt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har idag köpt en 7 port USB 2.0 Hub (D-Link).Har tangentbordet och hubbens kontakt i datorn, i hubben sitter kontakterna från skrivaren och kameran. När jag knäpper på datorn så får jag alltså ett meddelande om låg USB-effekt. Så här står det, USB-enheten fungerar inte eftersom den behöver mer ström än vad som är tillgänglig. Åtgärda problemet genom något av följande.

-anslut enheten till ett nätuttag om du har en strömsladd.

-koppla loss enheten och anslut till en annan USB-port i datorn, eller till en annan enhet som är ansluten till ett nätuttag.

Jag har anslutit enheten med medföljande nätsladd, och jag har provat att sätta kontakten i båda USB-uttagen i datorn. Vad som menas med att koppla till annan enhet som är ansluten till nätuttag, det vet jag inte. Vad göra?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-29 08:20

> koppla till annan enhet som är ansluten till nätuttag
Detta betyder precis vad som står (annan hub med egen strömförsörjning).

> Vad göra?
Fungerar hubbens strömförsörning? Mät gärna (om du har verktyg).

Jag har precis en sådan, slet håret några veckor, kom inte fram till något, köpte sedan en ful och billig på biltema som fungerar. Jag kollade iaf i Windows och där kunde jag se att strömförsörjningen var det inget fel på. Det är lite underligt att det inte funkar, trots att det tom. står på kartongen att den är Mac OS X-kompatibel. Är det någon som vill köpa min?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-29 09:19

Har gått på samma grej. Även om den har egen strömförsörjning så kommer det inte så mycket ström till portarna som det borde. Kolla under äpplet -> om min mac -> mer info och klicka dig fram till USB-hubben. Då kan man se hur mycket ström det finns på varje port. Kommer inte ihåg hur mycket som är full styrka (jobb-pc nu), men jämför med de inbyggda portarna.

Det gäller att läsa noga på förpackningen till huben att den verkligen har full strömstyrka på alla portar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-29 09:35

Jag har antagligen en likadan hub, också med problem med strömförsörjningen. iPoden kan inte laddas t ex. Dessutom "krockar" vissa enheter så att de inte fungerar samtidigt i den. Helt kass. Min ligger oanvänd nästan ny i en låda...

Trots att firman inte tillämpar öppet köp så fick jag pengarna tillbaka. Hänvisade till er med samma problem, och det köpte säljaren.Så tack för att ni svarat.

Köp aldrig något från D-link.

Ursprungligen av DeeJam:

Köp aldrig något från D-link.

Någon tillverkare som man kan lita på i alla väder?

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-09-30 09:07
Ursprungligen av sigdarve:

Någon tillverkare som man kan lita på i alla väder?

Själv köpte jag en sån här på JULA för 99spänn...

http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=63677778&pf_id=SE-924173

4-portar USB2 med tillhörande nätadapter. I bruksanvisningen står det att man behöver koppla in nätadaptern när man kör med fler än en enhet, men jag kör med både externt tangentbord, mus, USB-skrivare & iPod inkopplat utan problem( kan tänkam ig att nätadaptern behövs om man kopplar in större hårddiskar och dylikt).

1
Bevaka tråden