Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra överföringslösningar önskas.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-29 00:04

Hej! Jag och min bandmedlem har alltid haft en enorm otur med teknik. Vi spelar tillsammans nästan helt internetbaserat (dvs. skickar filer fram o tillbaka). Jag sitter på en BBBfiber10mb/s uppkoppling och han på fiber via studentnätet i Uppsala. Våra problem är att överföringshastigheten mellan oss är av nån konstig anledning sjuuuuukt långsam. Just nu använder vi AOL, jag över ichat och han på en pc med aim. Vi har prövat att träffas på en dchub, jag hade en ftp-server på min dator förut men så skaffade jag airport och allt blev för svårt för mig att konfigurera. jag skulle gärna lära mig hur man gör. När hörde talas om https://xmailharddrive.com/beta/ tyckte vi att detta måste vara den ultimata lösningen för oss. Men det funkade aldrig (10megabytesspärr?). En sådan lösning skulle vara perfekt för oss med en (gratis) server som man laddade upp/ner till/från. Men det lär ju inte finnas eftetrsom vi skicka filer som är på 500 mb stora.

Skulle vara tacksam för hjälp! kanska någon som kan rekomendera ett ENKELT ftp-serverprogram som är lätt att konfigurera. Eller nått snabbt IM-protokoll eller en nätbaserad server eller gärna fler förslag. För så här långsamt ska det ju inte behöva gå när båda betalar 320 kr i månaden!

Om nån är sugen: www.lostminds.com/kuryakin

  • Oregistrerad
  • 2005-09-29 00:42

Kanske YouSendit funkar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-29 08:22

Det verkar intressant! Tack!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-29 19:17

Fast med yousendit så får man ju fortfarande gå dubbelt så lång väg som man borde Men det funkar ju. Tycker ändå du ska försöka hitta något ftp program du får igång då detta är det enklaste när ftp´n väl rullar och är igång.
Om du haft en ftp uppe förut så borde det ju inte vara så krångligt att ställa in samma inställningar i airport. Är väl bara nån port som ska forwardas väl? (typ 21 eller nåt).

  • Oregistrerad
  • 2005-09-29 23:36
Ursprungligen av pgjores:

Hej! Jag och min bandmedlem har alltid haft en enorm otur med teknik. Vi spelar tillsammans nästan helt internetbaserat (dvs. skickar filer fram o tillbaka). Jag sitter på en BBBfiber10mb/s uppkoppling och han på fiber via studentnätet i Uppsala. Våra problem är att överföringshastigheten mellan oss är av nån konstig anledning sjuuuuukt långsam. Just nu använder vi AOL, jag över ichat och han på en pc med aim. Vi har prövat att träffas på en dchub, jag hade en ftp-server på min dator förut men så skaffade jag airport och allt blev för svårt för mig att konfigurera. jag skulle gärna lära mig hur man gör. När hörde talas om https://xmailharddrive.com/beta/ tyckte vi att detta måste vara den ultimata lösningen för oss. Men det funkade aldrig (10megabytesspärr?). En sådan lösning skulle vara perfekt för oss med en (gratis) server som man laddade upp/ner till/från. Men det lär ju inte finnas eftetrsom vi skicka filer som är på 500 mb stora.

Skulle vara tacksam för hjälp! kanska någon som kan rekomendera ett ENKELT ftp-serverprogram som är lätt att konfigurera. Eller nått snabbt IM-protokoll eller en nätbaserad server eller gärna fler förslag. För så här långsamt ska det ju inte behöva gå när båda betalar 320 kr i månaden!

Om nån är sugen: www.lostminds.com/kuryakin

Ett alternativ kan ju va att din bandmedlem sätter upp en FTP om du inte kan göra det. FTP'n kan ju vara på någon annan plats också. fast du måste du ju ha plats (misstänker att det kan ligga några gig där om det är många låtar/tracks).

1
Bevaka tråden