Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Agp kort i Mac vs Pc

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er alla macägare.
Har bara för några dagar sedan gårr över från Pcdåre till Mac.
Har skaffat mig en Powermac med och undrar nu om jag kan använda ett Agp kort som jag hade i Pc:n?
Är det olika bios i dom eller?Kan man flasha om dom i så fall.Känns dumt att det bara ligger där.
Det är ett Radeon 800xt.
Nike

Senast redigerat 2005-09-28 15:32

I rubriken skriver du PCI-E, men i texten skriver du att det är ett AGP-kort. Vilket är det?

Om det är ett PCI-E-kort så kan du nog inte använda det, eftersom PowerMacar har antingen PCI eller PCI-X beroende på vilken modell av PowerMac det är.

Om det är ett AGP-kort så bör det funka, men kan behöva flashas (något som tyvärr ligger utanför mitt kunskapsområde).

Agp menar jag

Ber om ursäkt,har varit lite snurrig nu med tanke på övergången från Pc till Mac.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-28 16:12

Vad är skillnaden mellan PCI-E och PCI-X? Jag trodde att båda stod för "EXPRESS".

Ursprungligen av elsevero:

Vad är skillnaden mellan PCI-E och PCI-X? Jag trodde att båda stod för "EXPRESS".

PCI-E är PCI-Express.
PCI-X är något annat (Det är väl typ "PCI version 2". Någon annan kan säkert förklara det där lite närmare)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-29 00:28

Precis som Jesper Ohlsson säger så är PCI-X något i stil med PCI 2 medans PCI-Express är en helt annan sak och inte enns kompatibelt med vanliga PCI-

1
Bevaka tråden