Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Java

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det finns något bra program som man kan skapa Javaprogrammering. tex liknande stuk som Dreamweaver för HTML. Det är inte bara java-applets jag söker program för. Jag är ganska ny på JAVA så det gör inget om det är lite i Macstuk.

  • Oregistrerad
  • 2001-07-03 00:39

Eh hänger inte med, iof vet jag inte vad stuk är men vad menar du med "skapa javaprogrammering"?

  • Medlem
  • 2001-07-03 15:11

jag har för mig att det ska finnas ett program som heter något med visual cafe.. som man kan skriva java och göra interface med. det finns till windows med. kommer inte ihåg vem som gjorde det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-07-04 00:14
Citat:

Skapades ursprungligen av: Ekelund:
Eh hänger inte med, iof vet jag inte vad stuk är men vad menar du med "skapa javaprogrammering"?

Låter som han är ute efter en wysiwyg editor för javascript.

  • Oregistrerad
  • 2001-07-04 00:30

smith: Om det är javascript så tycker jag inte att arvid rekommonderar bra ide editor, eftersom den är för vanlig java, men visual java är annars av rätt hög klass, fast jag har bara använt den för att få texten att byta färg beroende på vad det är man skriver, och tillverkaren av programmer är symatech. Men vad vet jag den kanske fungerar för script med

Om du vill göra riktiga javaprogram men vill ha ett program att göra det grafiska gränssnittet i kan du testa Borlands JBuilder 5. Kolla på
http://www.borland.com/jbuilder/mac/

Citat:

Skapades ursprungligen av: Gabriel Falkenberg:
Om du vill göra riktiga javaprogram men vill ha ett program att göra det grafiska gränssnittet i kan du testa Borlands JBuilder 5. Kolla på
http://www.borland.com/jbuilder/mac/

...eller varför inte det med OS X medföljande ProjectBuilder/Interface Builder?

1
Bevaka tråden