Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod problem

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

att det finns ett speciellt forum för iPod frågor, men jag får tyvärr inget svar där..

Om det inte är ok att posta en sådan här fråga här så kan den tas bort.

Tíll saken.
Jag har gått iPod vägen in till Mac världen och är alltså en Switcher. Min iPod pluggade jag helt sonika in i min nya iBook och allting fungerade (självklart) smärtfritt. Men nu... några dagar senare.. Så synkar den bara musiken och när den kommer till mina bilder så "Enheten XXX kunde inte skrivas till eller läsas från" upp.

Vad kan jag göra?

With anticipation

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-27 13:15

Prova å lös det med en pc-lösning...formatera om iPoden

Ändrar rubriken enligt följande:

http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=3

Även flyttat till rätt forum.

Mod

Testat hård omstart? Håll menu och mittenknappen inne ett tag.

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Testat hård omstart? Håll menu och mittenknappen inne ett tag.

Hur länge skall jag hålla inne dessa knappar? jag har provat i ca 30 sek och så lång tid skall det väl inte ta? När jag kollar under "About" så är min iPod formaterad för Windows... Behöver jag formatera om den till Mac? I så fall...hur gör man det?

/ru4real?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-09-27 15:07

Starta programmet: iPod Updater

Det hittar du i: Program (Applications) -> Verktygsprogram (Utilities) -> iPod-uppdaterare (iPod Updater)

Sedan väljer du Återställ iPod.

Då kommer allt du har på iPoden att försvinna, och den formateras för din Mac. Så ta backup!

Ja du måste göra om den till en Mac iPod precis som Ree_Tag skriver.

Han säger också det viktigaste ALLT kommer försvinna när ud göra detta se till att ta backup av musik och eventuella bilder.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ja du måste göra om den till en Mac iPod precis som Ree_Tag skriver.

Han säger också det viktigaste ALLT kommer försvinna när ud göra detta se till att ta backup av musik och eventuella bilder.

Tack!

Allt försvinner alltså från iPod:en.. men försvinner det från iTunes?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-27 16:52
Ursprungligen av ru4real?:

Tack!

Allt försvinner alltså från iPod:en.. men försvinner det från iTunes?

iTunes-biblioteket visar låtarna som finns på din dators HDD, de kommer inte att försvinna.
däremot kommer iPodbiblioteket som visas i iTunes att försvinna.

det enda du behöver göra är att dra din HDDs filer, som visas eller läggs till i iTunesbiblioteket, över till iPoden.

Ursprungligen av svampmoln:

iTunes-biblioteket visar låtarna som finns på din dators HDD, de kommer inte att försvinna.
däremot kommer iPodbiblioteket som visas i iTunes att försvinna.

det enda du behöver göra är att dra din HDDs filer, som visas eller läggs till i iTunesbiblioteket, över till iPoden.

Fan jag fattar inte... Dra filern ehhhh.. Inga bilder eller musik kommer att försvinna? Jag får bara synka iPod från början en gång.. Dvs flytta in alla bilder och all musik... har jag fattat rätt?

Sry for being trög

  • Oregistrerad
  • 2005-09-30 12:57
Ursprungligen av ru4real?:

Fan jag fattar inte... Dra filern ehhhh.. Inga bilder eller musik kommer att försvinna? Jag får bara synka iPod från början en gång.. Dvs flytta in alla bilder och all musik... har jag fattat rätt?

Sry for being trög

du har förstått det rätt. du får lägga allt från HDD till iPoden igen.

Ursprungligen av ru4real?:

"Enheten XXX kunde inte skrivas till eller läsas från" upp.

Vad heter enheten du menar med XXX? Är det iPoden eller hårddisken på datorn?

Har det funkat att synka bilder tidigare?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300242

Ursprungligen av Apple:

When iTunes 4.7 first syncs photos to an iPod photo, it creates a cache folder in the folder where the photos are stored.
If you don't have write access for the selected drive or volume, you will get a "permissions error" when you try to sync photos. This will happen because iTunes cannot create the cache folder on the read-only volume.

The solution is to copy the photos to your hard drive first, then tell iTunes where the photos are stored. Be sure not to select a volume that is always read only, such as a CD-ROM or DVD-ROM disc.

1
Bevaka tråden