Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja station i trådlöst nät?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-09-27 09:39

Skolan som jag går på har precis bytt ut sitt gamla trådlösa nätverk mot ett nytt. Mitt problem är att jag får väldigt dålig signal från detta. Jag har kört lite diagnostikverktyg och märker att min dator får betydligt bättre signal av en annan station än den jag är uppkopplad på, i samma nät.

Kan jag på något sätt välja denna station istället för den jag har nu? Det verkar som att samma kassa uppkoppling alltid väljs. Det känns som att sitta på 14.4 K modem som det är just nu, fast med slöare responstid.

Det ska OS X sköta självt, att byta till det bättre nätet, men det är jäkligt kinkigt att få den att byta.
Du ska praktiskt taget förlora din uppkoppling från första basstationen innan den byter.

Jag antar att båda stationerna agerar för samma nät?
Det är sällan jag fått detta att fungera och jag egentligen inga råd att ge, men prova att gå till den station som get dig bättre signal vänta tills den byte (förhoppnigsvis) och sedan borde denna station hänga kvar.

1
Bevaka tråden