Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automator + iTunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-09-26 19:49

Jag försöker göra ett litet automator flöde men det går inte något vidare. När jag använder åtgärden "Sök spår i iTunes" (sök: spår, vars: namn innehåller) t.ex. 0, så får jag inga träffar, lustigt tycker jag. Hur funkar detta?

Jag bumpar upp denna tråden eftersom jag själv är ute efter ungefär samma funktion! (tror jag)

Jag vill kunna köra ett flöde som hittar spellistan som jag skriver/väljer i iTunes, sedan tar en del av namnet och flyttar det till t.ex. Artist.

Ofta när jag lägger in större mappar med musik så har ID3-taggen lagt all info på "Låtnamn", och jag vill flytta all text (t.ex.) innan "-" till Artist..

Är det möjligt?

  • Medlem
  • 2011-03-13 09:33

Jag använder ett applescript från Doug's AppleScripts for iTunes ♫ - dougscripts.com för att göra det som du vill göra.
Det är både gratis och riktigt smidigt. Jag använder massa olika för att räta till mitt iTunesbibliotek.

Om du kikar här: Doug's AppleScripts for iTunes ♫ Artist - Name Corrector v2.1 Kan det vara det du vill?

Ett tips är att prova på en låt först för att se så det stämmer, det går tyvärr inte backa om man gör fel!

Ja titta där! Detta skall testas! Tack

1
Bevaka tråden