Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Antal minnesplatser i mini?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!
Innan jag öppnar min mini - hur många minnesplatser finns det i den? Börjar nämligen bli lite orolig då de flesta bilder jag sett på öppnade burkar endast visar en...

Läser man under teknisk info på apples hemsida så står det "512 MB PC2700 (333 MHz) DDR SDRAM-minne, som kan byggas ut till upp till 1 GB" vilket jag tar som att den levereras med 512 MB, men du kan bygga ut till 1 GB. Lite surt om det inte funkar att komplettera med en 512:a för att få 1 GB.

Japp du har rätt det finns bara 1 minnesplats.

Kasst! Är det bara jag som är kinkig eller borde man börja bråka om det? Är ju trots allt skillnad att köpa en 512:a mot en 1 giggare...plus att jag inte har någon användning senare för den överblivna 512:an...

  • Medlem
  • 2005-09-26 17:57

Surt sa räven... men man kan inte få allt.

Sälj den, finns säkert nån som vill ha en 512'a

vad ska du börja bråka om? är ju inte apples fel att du inte väljer 1024 mb från början. visst skulle man önska en plats till, men samtidigt, minin är liten som sjutton o nånstans måste det ju sparas plats.

det är därför alla rekomenderar att inte snåla med ram när man beställer en mini (bland annat, annat är att osx gillar det),

men som några här sa, sälj den. finns säkert nån som vill köpa.elelr spara till kommande projekt. ett 512 minne är inte särskilt dyrt i dagens läge.

1
Bevaka tråden