Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WiFi-Hotspots i Umeå

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sett att några andra trådar berört ämnet men jag hittade ingen renodlad tråd.

Vilka ställen i stan är det som har öppna wifi-nät i dagsläget? Waynes & stadsbiblioteket vet jag, andra?

Uppe på universitetet, kräver dock att du har en student mail från UMDAC. Sen har jag sett en basstation för WiFi i Viktoria Gallerian.
Det är vad jag känner till på rak arm.

Ursprungligen av peppetv4:

Sett att några andra trådar berört ämnet men jag hittade ingen renodlad tråd.

Vilka ställen i stan är det som har öppna wifi-nät i dagsläget? Waynes & stadsbiblioteket vet jag, andra?

  • Medlem
  • 2005-09-25 19:57

skytten

hej

Skytten har tror jag. Hade iallafall det förut.

Alla Max hamburgerrestauranger har öppet wifi

hej, vet någon om det möjligen finns i Luleå kanske?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-10-01 01:02

Gjorde en liten undersökning i ämnet då jag gjorde ex-jobbet, då var i princip hela stan ett öppet nätverk
Skämt och sido, detta var för ett par år sen och många privatpersoner vet inte att deras trådlösa routrar som default inte har wep/wpa aktiverat, inte för att jag tror att detta har förändrats speciellt. Däremot tror jag att antalet trådlösa routrar i stan har ökat rejält sedan dess, så nätaccess finns väl i princip överallt! Förlåt, jag vet att det är offtopic, men det kan inte nämnas för många ggr, d.v.s. att man ska håla sitt privata nätverk privat.

En lista här. Dock majoriteten är Telia.

Ok, inget öppet nät men infon kanske kan vara bra att ha: tog upp PBn på Umeå flygplats i dag eftersom flyget var försenat. LVF har betalnät med bra täckning. Man betalar med sitt kreditkort direkt från webläsaren. 70 + skatt (84 kr) för en timme. Dyrt, men det gjorde väntan kortare...

Prova på NUS...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-24 14:46

En sak är ju de tio som finns på Niklas exempel. Men finns det några öppna nät som är gratis? Alltså nät som är gratis utan misstag.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-17 11:13

Plockar upp den här gamla tråden för att få veta om någon känner till gratis hotspots i Umeå. Hur är det med våra caféer t.ex.?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-04-17 11:32

Max Som nämnts tidigare i övrigt är det snålt med öppna nätverk.

Jag har funderat på att dela ut en del av min lina via Fonera, någon som har några erfarenheter av det?

Plats med öppna nät som jag använt på caféer och restaranger:

  • Barista, fiket uppe i MVG.

  • Sjöbris, eller om det var den andra båten. Nån av dom har ett nät, tror det är ett default-nät "zyxel".

  • Max (dom har som princip att ha öppna nät för sina gäster va?) Fungerar inifrån Subway också.

Waynes Coffee har trådlöst också.

  • Medlem
  • 2009-04-21 15:39

Barista var inte så öppet. Nu minns jag inte vad det stod när jag testade, men typ att man måste köpa en surfkupong eller så...

  • Medlem
  • 2009-04-21 16:47

Men si! Tack, Gabriel. Det finns som vanligt mer än man tror.

1
Bevaka tråden