Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej, AIR172 heter jag och är alkoholist

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 17:08

Närå, det är jag inte men dessa presentationer påminner mig om AA möten.

Så jag joinar AA med dessa ord:

Jag är 33 år, har tre macar, en Powerbook g4 15 ", en iMac och en Powerbook g4 12" men den är min pojkväns fast i samma hushåll.
Min G3a Powerbook gick nyligen och dog. May he rest in peace. "RIP". Jag sörjer honom forfarande... (alla mina datorer är män)

Har också helt onödigt iPod mini, shuffle, + annat junk jag har köpt i stundens hetta. Ångrar allt sånt skräp.

Jag har varit "mac-are" sen -97 och kommer vara det tills jag dör. Däremot köper jag aldrig mac produkter om jag t.ex bara behöver köpa externt minne eller dyl. Alla yttre produkter är annat än mac.

Kan väldigt mycket om mac och supportar nästan alla jag känner med sina mac'ar. Jag bygger om och lagar mac datorer också när de ballar ur.
Anledningen till att jag joinade detta forum var att jag hade en fråga om spoofing på mac men de raderade min post av nån outforskad anledning och jag fick inget svar så nu hänger jag bara kvar för att jag inte riktigt orkar logga ur och för att det inte finns nåt bra på tv...typ. Jag blir generellt alltid bannad från div forum för att jag inte klarar av auktoriteter, fjantiga regler + muppiga inlägg och klämkäcka poster så det löser sig nog självt så småningom... Dessutom försöker jag finna ork att skriva en ny post om spoofing men jag pallar inte...

Annars finns det väl inte så mycket mer att säga utom att jag är manusförfattare och filmregissör. Om jag har flyt nu så kommer ni se en film gjord av mig på bio år 2007.
En bisarr fejkdokumentär TV serie som jag gjort kommer i år eller nästa år på TV. Det är sjuk humor, cyniskt och bittert och skitkul.

/AIR172

DC++ till Mac-folket!!!!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 17:11

Välkommen! Du låter som en trevlig kille! Vad betyder spoofning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 17:22
Ursprungligen av Axel von Matern:

Välkommen! Du låter som en trevlig kille! Vad betyder spoofning?

Tjej, jag är kvinna.

Tack så mycket!

Spoofing betyder att göra sitt IP nummer dolt eller byta ut det mot ett helt annat om jag har förstått det helt rätt. Det görs på ett svårt sätt via programering som jag tyvärr inte kan. Därför bad jag om hjälp här. Antingen om de visar hur man programerar om det eller om det finns andra, enklare alternativ. En bra att ha grej helt enkelt som jag har behövt ett otal tillfällen....

Trevligt att träffas Axel.

Ursprungligen av AIR172:

Tjej, jag är kvinna.

Hette du inte Göran för ett tag sedan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 17:59
Ursprungligen av brokewind:

Hette du inte Göran för ett tag sedan?

Näe, det var däremot jag i ett nötskal. Min humor.

Dessutom så sa jag ju nyss att jag var manusförfattare så nya karaktärer hittar jag på hela tiden...

Senast redigerat 2005-09-25 18:37
  • Oregistrerad
  • 2005-09-25 19:00
Ursprungligen av AIR172:

Tjej, jag är kvinna.
Spoofing betyder att göra sitt IP nummer dolt eller byta ut det mot ett helt annat om jag har förstått det helt rätt. Det görs på ett svårt sätt via programering som jag tyvärr inte kan. Därför bad jag om hjälp här. Antingen om de visar hur man programerar om det eller om det finns andra, enklare alternativ. En bra att ha grej helt enkelt som jag har behövt ett otal tillfällen....

Svårt att se varför man vill dölja sin IP-adress (fast jag antar att den som tycker att poliser är 'grisar' har sina skäl), men en variant är att helt enkelt använda sig av en proxy. Den agerar som en mellanstation så 'den andra sidan' ser bara proxyadressen.

Fanns fria proxyservrar som inte höll med loggar förr. Vet inte hur det är idag.

/Y

  • Medlem
  • 2005-09-25 17:16
Ursprungligen av AIR172:

En bisarr fejkdokumentär TV serie som jag gjort kommer i år eller nästa år på TV. Det är sjuk humor, cyniskt och bittert och skitkul./AIR172

Ser jag fram mot

Allt sånt jag älskar men som på forum inte brukar vara poppis

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 17:24
Ursprungligen av maco:

Ser jag fram mot

Allt sånt jag älskar men som på forum inte brukar vara poppis

Jag är poppis så länge man har min humor och vice versa men paragrafryttare och polis wanna-be's gillar mig inte.

  • Medlem
  • 2005-09-25 19:40
Ursprungligen av AIR172:

paragrafryttare och polis wanna-be's gillar mig inte.

*gillar dig inte*

  • Medlem
  • 2005-09-25 20:01
Ursprungligen av Giggs:

*gillar dig inte*

Gillar dig

*puss puss*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 17:43

hmmm en sån hade jag också behövt några gånger! Om du hittar en sådan, så måste du berätta! Alltså om det är någon färdig programvara... undrar om det funkar med Skype tex...

Polis wannabies är det värsta jag vet.

Och sorry med det där med "kille"...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 17:55
Ursprungligen av Axel von Matern:

hmmm en sån hade jag också behövt några gånger! Om du hittar en sådan, så måste du berätta! Alltså om det är någon färdig programvara... undrar om det funkar med Skype tex...

Polis wannabies är det värsta jag vet.

Och sorry med det där med "kille"...

Alex,

Det är vad jag vet en inställning, en radering eller en omskrivning i programeringen. Jag tror absolut att den skuggar IP't för Skype också.

Däremot finns det en enkel variant för IP spoofing som är lite omständig men funkar perfekt. Prova skype omedelbart med den vettja för att se genast om det fungerar och berätta sen om det gick.

www.guardster.com

Där skriver du in adressen du ska till där det står free IP surfing (eller dyl) och surfar därifrån. Ditt IP blir helt dolt på detta sätt och du kan återigen ta dig in på forum eller dyl där du är bannad och fortsätta terrorisera i lugn och ro... De kommer omöjligt veta att det kommer från samma dator. Mycket bra site att lägga i favoriter.

Snutar är grisar.

Det är lugnt med kille, det är inte första ggn jag blir kallad det på forum, det är både attityden och jargongen som får folk att tro det + att jag är kunnig i områden som män generellt är bättre i.

Du verkar vara en bra människa! Välkommen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 17:55
Ursprungligen av Laseranders:

Du verkar vara en bra människa! Välkommen!

Tack detsamma killen!

Välkommen. Gillar knäppa människor, är tyvärr inte det sjölv, tror jag.

Ursprungligen av AIR172:

DC++ till Mac-folket!!!!!!!

Testa shakespeer, inte 1.0-version än, men funkar finfint på mina burkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 18:06
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Välkommen. Gillar knäppa människor, är tyvärr inte det sjölv, tror jag.

Testa shakespeer, inte 1.0-version än, men funkar finfint på mina burkar.

Bra där, då kan jag vara ditt alterego Mr. Hyde. Miss Hyde kanske t.o.m.? Gillar också knäppt folk.

Shakespeer? det känner jag faktiskt inte till men jag antar att det inte är lika bra som Limewire än om det är så nytt? Limewire är trots sin uselhet det bästa jag hittat till denna dag förrutom .torrent förstås.
Är det i stil med acquisition och poisoned? I så fall är det inte bra.

Jag ska kolla upp det så länge men berätta gärna mer så jag inte installerar och blir besviken.

Tack för tipset dock, jag är lite besatt av sånt här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 18:18
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Välkommen. Gillar knäppa människor, är tyvärr inte det sjölv, tror jag.

Testa shakespeer, inte 1.0-version än, men funkar finfint på mina burkar.

EDIT: Det funkar!!!

Ska nu testa hubbarna, detta är iaf snyggare än det tidigare DirectConnect som finns för mac och ser mycket mer lovande ut.

Hoppas man kan börja använda detta seriöst nu så man slipper köpa hem en CP som står där och förfular ens psyke och hem...

Tack som fan!

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-09-29 07:32
Ursprungligen av AIR172:

EDIT: Det funkar!!!
... så man slipper köpa hem en CP som står där och förfular ens psyke och hem...
Tack som fan!

Hehe ... kan inte annat än gilla folk på detta forum.

Hej och välkommen, du låter som en ganska intressant person

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 18:16
Ursprungligen av Markus Bennermo:

Hej och välkommen, du låter som en ganska intressant person

Det var snällt sagt! Tack så mycket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 19:09

Alla har sina skäl, dessutom finns det spelsiter där du bygger gubbar, en gubbe per IP. Man vill helt enkelt ha fler gubbar att fightas med. Duger det som förklaring? Skälen kan vara många, huvudsaken är att det är bra att ha.

Proxyadressen blir ju en slags IP den också och kan även den bli bannad eller avstängd, eller?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-25 19:26
Ursprungligen av AIR172:

Proxyadressen blir ju en slags IP den också och kan även den bli bannad eller avstängd, eller?

Eh... Jo. Svårt att undgå det. Hur ska servern veta vart den ska skicka svaret om den inte har en adress? Spoofing, som du nämner, är ju envägskommunikation. Du spoofar adressen men får inget svar. Det du vill göra är inte praktiskt genomförbart, vad jag vet (förstår inte hur det skulle gå till).

Kanske att det finns proxyfarmar med många IP-nummer som den roterar runt och fördröjer banning. Vet ej.

/Y

Välkommen AIR

Ser fram emot att få mina idiotiska frågor besvarade av dig..

//

Shakespeer!

Om de inte har bytt så är det minsann jag som skapat ikonen ^____^

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 20:04

Giggs: Gillar inte dig heller så det är ok med mig.

Laseranders: Det är en fjäder och lite krumelurer. Fin faktiskt.

Ru4Real: Bring em on bro!

Yozzi: Vet ej, bättre att lägga ner än att gräva i det.

  • Medlem
  • 2005-09-25 20:09
Ursprungligen av AIR172:

Giggs: Gillar inte dig heller så det är ok med mig.

Nä, inte än, men snart.

(To know me is to love me! )

För att vara 47 verkar du ganska barnslig, men alla anarkister är välkomna i vår värld. Mer av er sort!

Kan ngt av detta vara till hjälp?

http://www.fajaf.com/lokalt/anfi/index.html

http://www.rsf.org/rubrique.php3?id_rubrique=542

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-29 01:14
Ursprungligen av Kalle Borch:

För att vara 47 verkar du ganska barnslig, men alla anarkister är välkomna i vår värld. Mer av er sort!

Kan ngt av detta vara till hjälp?

http://www.fajaf.com/lokalt/anfi/index.html

http://www.rsf.org/rubrique.php3?id_rubrique=542

Jag är 33, vad är det med den siffran som får dig att se 47?

Den posten var ett skämt. Läs denna och den andra så ser du.

Tack för tipsen, ska kolla dem när min PMS har lagt sig.

Ursprungligen av AIR172:

Giggs: Gillar inte dig heller så det är ok med mig.

Laseranders: Det är en fjäder och lite krumelurer. Fin faktiskt.

Ru4Real: Bring em on bro!

Yozzi: Vet ej, bättre att lägga ner än att gräva i det.

Den är min

(Fast de har inte skrivit nånstans att det är jag som gjort den)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-09-25 20:21
Ursprungligen av AIR172:

Anledningen till att jag joinade detta forum var att jag hade en fråga om spoofing på mac men de raderade min post av nån outforskad anledning och jag fick inget svar

The Onion Router

Bevaka tråden