Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mack eller CP?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-23 22:34

Hej. Jag har allvarliga problem. 47 jordsnurr är jag (glad skit på köpet) men inte har jag ägt en dator ännu. Det är väl på tiden och skaffa en tycker jag. Jag menar, det är väl som att vara oskuld för grabbar i eran ålder. Hehe

För det första: ska den vara hård eller mjuk. Varan alltså? Om den är hård kommer skrivbordet repas då eller? Blir den tyngre också? Alltså jobbigare att konka vid en eventuell flytt? Om den är mjuk betyder det att man fått en bra upplösning? Blir den böjbar?
Jag vill att den ska se jäkligt snygg ut så jag undrar vilken RAM man ska ha på Moderkortet... måste jag verkligen ha en bild på mamma? Hon skulle ju iofs bli lycklig men då undrar jag om man kan lägga in en bild på henne och en strand. Går det att special beställa? Min far och jag står varandra närmre egentligen.

Sen har jag turen att bo i en kust stad där det blåser ganska kraftigt så en fläkt behöver jag väl knappast? Sen har jag hört att man surfa på datorn och ungdomlig som jag är tänkte jag prova på det också. Är det keyBoard'et man står på då eller något annat?

Undrar också vart man lägger disktvå efter man är klar med diskett? Jag har redan diskhjälp, det kommer en kvinna varje vecka och tar hand om sånt så detta kan vara en onödig utgift, eller? Till musen behöver man musmatta men räcker det verkligen? Jag har funderingar över om man inte ska skaffa hamsterhjul, sågspån.... och pellets också? Hur ska den annars äta?

Sen tänkte jag faktiskt föreslå en sak som ni inte verkar ha tänkt på och det är nämligen att ha en brandsläckare istället för en helt ny brandsäker vägg i hemmet är både smidigare och billigare!

Vilka apotek vänder man sig till när han sjuk eller får virus? Datorteket då eller? Beträffande musen så är det ju raka spåret till Veterinären.

Sen har jag förstått att det är mars pannkaka till tandläkaren och byta ut min amalgam fyllning för jag såg att man behövde bluetooth.

Och så var det det här med minne. Hittills har jag sparat alla mina minnen i tjocka album och nu förstår jag att man kan spara dem i datorn. Hur öppnar jag alltså datorn för att lägga ner albumen i den? Kan man inte bara lägga ner bilderna till exempel? Tro mig, på 47 år har man sparat på sig ganska många minnen.

Jag har förstått att det här kommer gå på en rejäl slant men låt gå för denna gång.

Tack, tack och återigen tack för all hjälp jag kan tänkas få gällande min data.

Hej.

Mvh Göran

  • Oregistrerad
  • 2005-09-23 23:29

Pappa, är det du?

  • Medlem
  • 2005-09-23 23:30

Flyttar till ett mer passande forum.

Mod

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-24 01:02

*viker sig dubbel av skratt*

Ha du driver med oss bara. Om du inte gör det så vet jag inte vad jag ska säga

Kul story, Göran eller Danne eller vad du nu heter, men den börjar spåra ur vid tangentbordssurfingen.

kul

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-24 12:32

Danne är min lover. En riktig hunk.

Senast redigerat 2005-09-24 12:45
  • Oregistrerad
  • 2005-09-24 16:23
Ursprungligen av AIR172:

Det är väl på tiden och skaffa en tycker jag. Jag menar, det är väl som att vara oskuld för grabbar i eran ålder.

Visst är det så.

Ursprungligen av AIR172:

För det första: ska den vara hård eller mjuk. Varan alltså? Om den är hård kommer skrivbordet repas då eller? Blir den tyngre också?

Den blir inte tyngre. Men släpp den på tårna, så får du känna.

Ursprungligen av AIR172:

Alltså jobbigare att konka vid en eventuell flytt? Om den är mjuk betyder det att man fått en bra upplösning? Blir den böjbar?

Uttlösningen blir givetvis bättre om den är hård.

Ursprungligen av AIR172:

Jag vill att den ska se jäkligt snygg ut så jag undrar vilken RAM man ska ha på Moderkortet... måste jag verkligen ha en bild på mamma?

Det är givetvis Steve Jobs mamma det gäller.

Ursprungligen av AIR172:

Sen har jag turen att bo i en kust stad där det blåser ganska kraftigt så en fläkt behöver jag väl knappast?

Då väljer du en iBook, den har så svag fläkt att den sällan orkar gå igång.

Ursprungligen av AIR172:

Sen har jag hört att man surfa på datorn och ungdomlig som jag är tänkte jag prova på det också. Är det keyBoard'et man står på då eller något annat?

Du kommer att stå på huvudet. Gör dig inte till, gamlingar som du skall ligga på stranden och spana in brudar.

Ursprungligen av AIR172:

Till musen behöver man musmatta men räcker det verkligen? Jag har funderingar över om man inte ska skaffa hamsterhjul, sågspån.... och pellets också? Hur ska den annars äta?

Mushjul heter det. Var kom hamstern ifrån?

Ursprungligen av AIR172:

Sen tänkte jag faktiskt föreslå en sak som ni inte verkar ha tänkt på och det är nämligen att ha en brandsläckare istället för en helt ny brandsäker vägg i hemmet är både smidigare och billigare!

Skaffa gärna en brandsläckare, men om du inte är hemma när det börjar? Det ena utesluter inte det andra.

Ursprungligen av AIR172:

Vilka apotek vänder man sig till när han sjuk eller får virus?

Hakuna matata! Äpplen får inga virus, och maskar har jag inte hört talas om än.

Ursprungligen av AIR172:

Sen har jag förstått att det är mars pannkaka till tandläkaren och byta ut min amalgam fyllning för jag såg att man behövde bluetooth.

Bry dig inte om det. Blåtand en urgammal grej, från vikingatiden, snart är gamle Harald helt bortglömd.

Ursprungligen av AIR172:

Och så var det det här med minne. Hittills har jag sparat alla mina minnen i tjocka album och nu förstår jag att man kan spara dem i datorn. Hur öppnar jag alltså datorn för att lägga ner albumen i den? Kan man inte bara lägga ner bilderna till exempel? Tro mig, på 47 år har man sparat på sig ganska många minnen.

Om du stoppar dem i en sån här så kan du säkert pressa ner allt i datorn.

Ursprungligen av AIR172:

Jag har förstått att det här kommer gå på en rejäl slant men låt gå för denna gång

. Rätt, sätt bara in stålarna på
rätt pg så fixar jag det.

Ursprungligen av AIR172:

Tack, tack och återigen tack för all hjälp jag kan tänkas få gällande min data.

Dator, heter det.

Senast redigerat 2005-09-24 16:33
  • Medlem
  • 2005-09-24 16:38

Kom ihåg att allt ska vara trådlöst numera, så du får inte ha några kläder på dig när du går till din data. Ett par gummistövlar kan dock komma till pass, för 'webben' kan bli rätt sumpig.

Och låt inte övriga husdjur drälla omkring på skrivbordet när du använder datan. De blir skitsura om man tar fel på dem och musen och försöker dubbelklicka dem.

etc..

1
Bevaka tråden