Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utomländsk strömadapter till router i Sverige?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-09-23 23:45

Jag har en kompis som är i Kanada i ett halvår. Med sig har han sin (min...) iBook som han använder där.

Hursomhelst så funderar han på att köpa en router så han kan gå omkring lite. Han har tittat på en Netgear RangeMax WPN824 då den ska ha bra räckvidd och har fått bra recensioner. Nu är ju frågan, är det nån som har en och har testat den och vet att den är bra/dålig? Och, nästan viktigast; fungerar strömadaptern som man får med i både Sverige och Kanada (110V)? Vissa adaptrar ställer ju in sig själv beroende på spänningsstyrkan. Om den inte gör det, vad är sannolikheten för att man kan skicka in den till Netgear och få tillbaka en ny som fungerar i Sverige?

Är det nån som har en sån här router och kan titta på sin adapter (hittar ingen info på Netgears hemsida)?

Svårt att säga. Jag har en Netgear WGT634U här, och den har en adapter som bara pallar 230V/50Hz och inte lirar så bra i Kanada. Men å andra sidan drivs routern av 12 V likström, så det är väl bara till att skaffa en adapter som funkar bättre, kostar säkert en femtiolapp på Clas Ohlson eller Kjell&Co.

/M

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-24 01:00

Så länge adaptern lämnar ifrån sig likspänning borde det inte vara några problem. Är det växelspänning (som det var på nån klocka jag köpte från USA) blir det problem med 50 vs. 60 Hz.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2005-09-24 08:52

Första saken man ska kolla är vikten är den lätt så är det ett switchat nätagg och så finns det chans att det funka. Annars kan man kolla om det är något vanlig spänning/ström som går att få tag på här i .se. Men sen kommer frågan om det blir dyrare än att gå och köpa en linksys eller så här i landet innan slutet

1
Bevaka tråden