Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype på flyg!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-09-22 21:47

Vet inte riktigt vart detta ämne hör hemma men jag sitter just nu på SK997 på väg till Shanghai och är inkopplad på SAS trådlösa nät. Funkar fantastiskt bra. Faktum är att jag har pratat med fru och barn plus ett antal vänner via Skype. Ljudet är kristallklart! Plötsligt har de 9 timmarnas flyg blivit klart mera uthärdligt.

Aldrin

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-22 21:49

Shit vad grymt, det är en liten minidröm jag också har att kunna köra skype på 10 000 meters höjd Är det dyrt att koppla upp sig på planet?

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-09-22 21:53

1 timme = 10 USD eller USD 30 för hela flighten Alt kan man använda eurobonuspoäng. 5.000 p för hela flighten.

Aldrin

Coolt!

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-09-22 21:57

Passerar precis Uralbergen ........

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-22 22:00

Grymt, kan du inte ta ett kort ut genom fönstret med din feta kameramobil, föra över till powerbooken med bluetooth och posta här på forumet hö hö

Det var änna tokdyr uppkoppling, blir en ordentlig månadskostnad, men å andra sidan är det ju lite fetare med uppkoppling på flyget...

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-09-22 22:02

Skippar kameramobilen och kopplar upp mig med min iSight via iChat istället. Väntar på att en kompis skall logga in sedan så .....

Aldrin

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-22 22:07

iSight är det nån specialapplecam eller? Går det föresten att använda nån annna webcam än iSight isåfall ?!

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-09-22 22:11

Tror säkert att man kan använda andra kameror än Apples iSight, men du hittar ingen snyggare och för den delen som funkar bättre med Mac. Jag har tre andra kameror (Phillips, logotec, Creative) och ingen av dem kommer upp i den kvalitet som iSighten ger. Ok, iSighten är dyrare än dessa men ändå.

Aldrin

Vad har du för AIM-id? Skulle vara kul att testa...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-22 22:16

Ok, ja jag måste skaffa mig en iBook först innan jag börjar fundera på cam.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-09-22 22:17

wow, ännu en sak att stryka från din "saker att göra innan man dör" lista

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-22 22:55
Ursprungligen av Aldrin:

Vet inte riktigt vart detta ämne hör hemma men jag sitter just nu på SK997 på väg till Shanghai och är inkopplad på SAS trådlösa nät. Funkar fantastiskt bra. Faktum är att jag har pratat med fru och barn plus ett antal vänner via Skype. Ljudet är kristallklart! Plötsligt har de 9 timmarnas flyg blivit klart mera uthärdligt.

Aldrin

Aldrin,

Säger bara...respekt!!

-T

Ville bara meddela

Att efter just ha chattat med aldrin när han passerar Uralbergen ger det hela en känsla av att vara med i Tron (om ni kommer ihåg den gamla sköna rullen)

ru4real?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-23 00:12

Aaaahhh,

"Tron" från 1982 med bl.a Bruce Boxleitner, mer känd kanske för sin roll som Seth i "The Macahans"

-Torkel

  • Oregistrerad
  • 2005-09-23 00:26
Ursprungligen av Torkel:

Aaaahhh,

"Tron" från 1982 med bl.a Bruce Boxleitner, mer känd kanske för sin roll som Seth i "The Macahans"

-Torkel

Sakupplysning: Bruce Boxleitner spelade Luke Macahan och ingen annan. IMDB har fel

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-23 00:53
Ursprungligen av Christopher Papastefanou:

Sakupplysning: Bruce Boxleitner spelade Luke Macahan och ingen annan. IMDB har fel

Var det därför iSight inte funkade?

Ursprungligen av Christopher Papastefanou:

Sakupplysning: Bruce Boxleitner spelade Luke Macahan och ingen annan. IMDB har fel

Rollfiguren hette faktiskt Seth i pilotavsnittet. Sen bytte de namn på honom till Luke Macahan.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-09-22 23:00

Rapport från SK997 - Ru4Real och undertecknad har försökt få till det med våra iSights men tyvärr. Vi får till svar att "xxxx svara inte". Kan vara att signalen tar för lång tid nu (befinner mig mellan Omsk och Novosibitsk),

Aldrin

1
Bevaka tråden