Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död Mini 1.25

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Råkade ut för en mindre trevlig upplevelse ikväll.

Hade ställt minin för att sova en timme och när jag skulle väcka den hände inget. Tryckde på tangentbordet. Inget händer. Lite mysko ljud. Sen tryckte jag på powerknappen men inget händer.

Så har den varit sen 1900 ikväll. Har låtit den vara helt urkopplad några timmar och provade starta den med endast strömkabel men inget händer.
Blir ett samtal till Apple imorgon bitti.

Första gången sen jag köpte den i slutet på februari som den krånglar. Perfekt timening när man hade en stor rapport på gång. Fredagar är backupdagar så större delen är borta...

/Xerxes42

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-22 16:20

Vore det en PMG4/G5 tycker jag spontant det låter som något en PMU reset skulle hjälpa. Men jag har ingen aning om var den sitter på en Mac Mini (som jag själv också har).

Borta på www.macsales.com har de en instruktionsvideo på hur man byter ut Minis hårddisk. Har du tillgång till en annan mac kan du pröva att stoppa in den där. (Ideelt har du tillgång till en Powermac och en kabel/dosa som ger dig en IDE kontakt som passer med vederbörande host dator. Sedan är det bara att stoppa i.)

Lycka till!

/m

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-09-22 16:28

Hmm, finns det en kudaknapp att trycka på i Mac Mini. Sådant brukar alltid lösa Powermacproblemen som är liknande.

Har följt instruktionen för att resetta PMU som finns Apple supportsida men det hjälpte inte. Så nu är den i händerna hos Media Teknik i skövde som får fixa den.

Har tyvärr inte tid att felsöka själv och det går fortare att skriva om arbetet även om sömn kommer bli en lyxartikel de närmaste dagarna...

/Xerxes42

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-09-29 15:51

Inuti applen finns en liten resetknapp (eller om det bara var batteriet som togs bort), testa tryck på den..

hjälpte mig vid liknande problem

Fick hårddisken utbytt och fick tillbaka datorn i tisdags och har testat den sen dess och än så länge fungerar den. Hade inte möjlighet att prata med teknikern så jag vet inte vad mer han gjort. Men det är ju inte omöjligt att har gjort något sådant också.

Vilket fall som helst så är det skönt att slippa vid en dator som låter som en mindre vindtunnel hela dagarna.

1
Bevaka tråden