Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk MacOS X SourceForge klon?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2001-05-29 15:55

Finns det något intresse för att sätta upp en server med cvs där folk kan få lägga upp sina projekt och ha sidor för programmen på?

Jag har server, men innan jag lägger ner någon tid så vill jag kolla intresse.

[ 29 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: kent ]

  • Medlem
  • 2001-05-29 16:05

jag tror att det inte är något jätte stort intresse för en svensk sourceforge klon.
Sourceforge och kopier på den finns det ju några av. Men en sourcefrorge klon med några extra "killer-features" kanske skulle få folk att byta..?

De har ju tydligen inte den bästa säkerheten på sourceforge... :eek:

  • Medlem
  • International user
  • 2001-05-29 16:11

Noterat. Tanken var inte att klå sourceforge i funktionalitet, utan att vara ett svenskt alternativ som kör på MacOS X Server där svenska utvecklare kan få ett ställe att lägga upp program dom gjort utan en massa krångel. Snabbt, enkelt och vackert.

  • Oregistrerad
  • 2001-05-29 16:12

Hmm om det är lättare att hitta info och vad man söker än på sourceforge och ifall man inte är tvungel att släppa source kod så kanske det finns mer intresse hos andra skulle jag tro.
Kent: Hmm låter bra med svenskt alternativ

[ 29 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: Ekelund ]

  • Medlem
  • International user
  • 2001-05-29 16:46

Ett krav på att släppa sourcen behöver det nog inte vara, men det måste existera regler så att folk inte utnyttjar det för kommersiellt bruk (shareware borde funka).

Vill man ha det för att utveckla produkter för försäljning så får man nog betala för sin plats. Det hela handlar om att dela med sig och jag känner mig inte så sugen att lägga ner en massa tid för att underlätta för andra att tjäna pengar.

1
Bevaka tråden