Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildskärm mörkare i högra hörnet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-21 19:30

Hej!

Har en Powerbook 15 tum som snart är ett år. När den varit avstängd eller vaknar upp från vila är bildskärmen mörkare i nedre i högra hörnet, går bort efter någon minut eller två. Verkar som bildskärmen behöver en stund för att ljuset ska födelas över hela skärmen. Vad gör man, bara att acceptera? Lan-Master säger att det blir så på skärmarna, det godtas inte som fel.

/JOHAN

Är la inget att klaga över om det går bort, det är väl bara att skärmen inte är riktigt uppvärmd de första minuterna.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-28 20:08

Det är likadant på min PB 12". Har kollat runt lite på olika laptops i butiker runt om i Stockholm och har sett att i väldigt många fall har skärmen mörknat lite i nedre högra hörnet. Min är dock bara nån månad gammal. Man får stå ut!

LAN-Master säger? Vadå? Ring Apple istället då och säg att maskinen är under garanti och att skärmen har märkbart försämrats sedan du köpte den. Jag ser detta som ett tecken på att skärmen kommer att dö hyfsat snart (typ nån dag efter garantin gått ut). Se till att få ett Case No på det här felet INNAN garantin går ut.

Jag har haft PB520c, PB3400, PBTiBook400 och nu en PB12. Känner ingen som anser det du råkat ut för vara "normalt" (jo kanske efter TRE-FYRA år).
Det som hänt mig i skärmväg är att TiBookens skärm började småbråka (backlighten just) då och då, men var OK för det mesta. Men - till slut dog den, just utanför garantin...

Ursprungligen av Knight:

Hej!

Har en Powerbook 15 tum som snart är ett år. När den varit avstängd eller vaknar upp från vila är bildskärmen mörkare i nedre i högra hörnet, går bort efter någon minut eller två. Verkar som bildskärmen behöver en stund för att ljuset ska födelas över hela skärmen. Vad gör man, bara att acceptera? Lan-Master säger att det blir så på skärmarna, det godtas inte som fel.

/JOHAN

Min förra PowerBook hade det problemet. Det var en 1GHz 15". Det blev värre och jag klagade. De bytte skärm en gång och det blev likadant igen. Då bytte de inverter-bord en gång, inte blev det bättre av det. Tredje gången så började jag bli sur och bråkade lite. Till slut fick jag en helt ny dator och allt var frid och fröjd. Mitt motto var att på "världens bästa laptop" ska man inte acceptera minsta lilla skavank. Stå på dig!

1
Bevaka tråden