Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa spelet av dom här 15 till mac? - Omröstning!

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har gjort en omröstning av några av dom spelen som nämdes i tråden. Max 15 alternativ är tillåten i en omröstning så jag tog dom jag kände för hehe, gamla tråden om bästa spelen:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=82650

Välj det bästa spelet!

Jag har också slagit ihop alla spel som har givits ut flera gånger men i nya vertioner. Exempel: spelet 1, spelet 2 och spelet 3 blir spelet. hehe.

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2005-09-20 23:27

Jag röstade på Myst, men var blev det mest beroendeframkallande spelet av? Snood rules!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 23:46

WoW är ett fett spel. Tycker nog att det borde klassas som mer beroendeframkallande än myst.
Hög inlärningströskel och kräver mycket engagemang. Var beredd på att du måste spela ett par ggr i veckan för att komma någonvart. Mycket spel för pengarna även om det kostar per månad. Vilket nytt spel håller i ett halvår utan att man klarat det?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-09-21 07:47

Avstår från att rösta - SNOOD är ju inte med!

Ursprungligen av Le:

Avstår från att rösta - SNOOD är ju inte med!

Håller med.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-21 09:07

Beyond Dark Castle är nog det jag spelat mest genom åren. Å andra sidan är Myst IV nog det spel som imponerat mest på mig. Tillsammans med Marathon I när det kom. osv...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-21 09:26

Du glömde Deus Ex, vilket slår tillochmed starcraft och civilization.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-21 12:13

Civ har jag slösat bort otroligt många timmar på. Kunde sitta hela dagar och spela. Marathon var också något helt otroligt kul.

Jag röstade fel, jag läste inte det som stod i texten, jag ville rösta på Diablo II!! jaja!

SimCity fick min röst för att SC 1 är mycket bättre än Diablo, och Warcraft (ettorna)

jaja, får väl spela vidare!

mvh

Oooooooooooo Ingemar's Skiing Game var det första spelen jag spelade på mac. min mors Classic II var det som fylldes med Ingemar's Skiing Game, sim city 1.0 och det underbara spelet stuntchopper.

Fast Civ är nog det som jag spelat mest och tycker bäst om av dom 15... eller fan det är nog Ingemar's Skiing Game.

Ursprungligen av Carlisle_united:

Oooooooooooo Ingemar's Skiing Game var det första spelen jag spelade på mac. min mors Classic II var det som fylldes med Ingemar's Skiing Game, sim city 1.0 och det underbara spelet stuntchopper.

Fast Civ är nog det som jag spelat mest och tycker bäst om av dom 15... eller fan det är nog Ingemar's Skiing Game.

Man tackar!

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Man tackar!

Nej tack ska du ha...

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 13:36
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Man tackar!

När du skriver sådär uppfattar man det som att det är du som är den Ingemar som gjorde spelet. Så kan det väl ändå inte vara....?

  • Medlem
  • 2005-12-19 13:44
Ursprungligen av Pajaspojken:

När du skriver sådär uppfattar man det som att det är du som är den Ingemar som gjorde spelet. Så kan det väl ändå inte vara....?

Jo, så är det faktiskt... (Han är en riktig mac-kändis!)

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-21 12:44

Ju mer jag tänker, desto fler gamla spel kommer jag på. Kanske var det ändå så att jag spenderat allra mest tid med Crystal Quest och Maelstrom.

  • Medlem
  • 2005-09-21 13:51

Civ! Fast jag hade velat ge Broken Sword en röst också om det hade gått...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-09-21 16:35

Civilization äger.

Det är civilization 1 som gäller för mig. Så min röst föll på civilization.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-21 20:34

Utan tvekan Ingemar's Skiing game! Kommer också ihåg att man kunde ha ganska kul med det och ResEdit

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-22 09:44

Dubbelmoral! *gamla minnen*

Civ-serien är helt klart det spel, alla kategorier som slukat flest nätter för mig. Det fantastiska är att man tror att det inte kan bli bättre men för varje ny version har det överträffat sig självt. Jag kommer att spela civ på miin dödsbädd!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 16:29

CSI spelen är mina favoriter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-27 18:20

Jag har försökt att få Civ 3 att fungera under Mac OS X 10.4. Ska tydligen funka men hur jag än gör så går det ej att spela på min dator. Helt omöjligt. När jag var sjuk senast så gick jag så långt att jag installerade om allt och körde in Civ först av allt. Funkade inte...

Nu vågar jag inte ens eftersom jag har ganska mycket jobb att göra. Har helt enkelt inte den disciplinen...

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2005-09-27 19:42
Ursprungligen av acke:

Jag har försökt att få Civ 3 att fungera under Mac OS X 10.4. Ska tydligen funka men hur jag än gör så går det ej att spela på min dator. Helt omöjligt. När jag var sjuk senast så gick jag så långt att jag installerade om allt och körde in Civ först av allt. Funkade inte...

Nu vågar jag inte ens eftersom jag har ganska mycket jobb att göra. Har helt enkelt inte den disciplinen...

Uppdaterar du till 1.21?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-27 20:42
Ursprungligen av BosseBus:

Uppdaterar du till 1.21?

Testat på alla sätt, både utan uppdatering och med.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-09-27 21:29

Jag måste ändå säga Quake 3... Kom till Macen först sen Pc:n och visade upp en motor som både flöt som kork i badring och skulle få vara med i en massa kommande spel som Call of Duty, Wolfenstein, Soldier of Fortune 2 e.t.c

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-08 15:21
Ursprungligen av acke:

Testat på alla sätt, både utan uppdatering och med.

Nu var det inte Civ som jag skulle få igång utan CivEdit. Tips, se till och lägga programmet i samma mapp som resten av Civ-filerna. Då funkar det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-29 17:39

Valde Lemmings. Vet inte hur många timmar man har ägnat åt det spelet. Dessutom är Mac versionen bäst...både av Lemmings och SimCity 2000.
Hadde det funnits SimCity 2000 hadde jag dock valt det.

Ah diablo
Diablo serien är väl de spelen jag lirat mest i mitt liv

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-12-08 15:29

Att det överhuvudtaget går att göra en omröstning av det här slaget med titlar från alla genrer och utan att ens begränsa den till ett specifikt år tycker jag är rätt talande om spelutbudet till Mac:en. Ska länka till den här diskussionen nästa gång nån påstår att det finns gott om spel till Mac.

Bevaka tråden