Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hey hey what can i do? (sträck på ibook skärm)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag råkade slå imot datorn mot en hård kant för ett tag sedan, på sidan till vänster om gångjärnet. Det var inte hårt alls, men självklart skulle det bli ett fett sträck i övre delen av skärmen. Två rader pixlar helt borta. Datorn är från 2002 och jag har inget kvitto, så något apple-byte blir det väl inte...
Men finns det någonting jag kan göra? Vad skulle det kosta att laga detta fel?

  • Medlem
  • 2005-09-21 10:31

Jag tror att det är svårt att laga under fem-sextusen. Jag vet inte exakt vad skärmen kostar hos Apple, men det är någonstans runt de summorna.

Förlåt mina petimetertendenser... jag trodde det rörde sig om en flexibel sträckbar skärm (ja, jag är dum i hela huvudet) när det rörde sig om ett STRECK... tänk vad luriga vokalerna är ibland.

Sorry, för din skada martin_stenmark. Hoppas det fixar sig.

Jag tror inte garantin sträcker sig så långt som till detta streck.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-21 15:47
Ursprungligen av leonardo:

Jag tror inte garantin sträcker sig så långt som till detta streck.

Det trodde inte trådskaparen heller.

Martin: försök få tag i en iBook med trasigt logikkort men med OK skärm och genomför en "operation". Att laga den på serviceverkstad blir nog för dyrt i förhållande till vad datorn är värd.

stfm: Ok... Lite dyrt kanske
Kakazooka: Ja stava ra är inget jag har fått uppleva.. Men roligt måste man ju också ha!
leonardo: Neej...
rhesus: Nja jag vet inte... Jag har redan lagt ner för mycket pengar på datorn, och lägger nog dom på något annat ställe..

1
Bevaka tråden