Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extra skärm till iMac G5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falun
  • 2005-09-19 10:08

Har en iMac G5 som jag kör Logic på. Eftersom jag har en 15" Flattron VGA över, tänkte jag koppla in den till iMacens mini-vga utgång via en adapter inköpt hos Macoteket och få en extra yta för mixer fönstret.
Detta resulterar i att jag får bara dubbla skärmbilder, samt fel grafikläge även på min 17" iMac. Datorn blir instabil.
Tips någon?
iMac 17" 2Ghz 1,5 Gb RAM
--Staffan Lindfors i Falun

  • Medlem
  • 2005-09-19 10:32
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-19 12:02

är det modellen med 128mb grafik?

  • Medlem
  • Falun
  • 2005-09-19 13:39

Ja, Det verkar det vara (ATI Radeon 9600
128 MB DDR-bildskärmsminne) Den är bara ett par veckor gammal, alltså mellanmodellen som finns hos Apple store idag.

Ursprungligen av Baron:

Det bör kanske påpekas att det programmet går in och ändrar i datorns firmware. Jag har visserligen inte hört talas om någon som fått problem med sin dator efter att ha kört Screen Spanning Doctor, men ett litet varningens finger bör kanske höjas, och de skriver själva så här på sin hemsida:

"Please note that I cannot be responsible for any damage that you might do to your computer. This site is for educational purposes only and you are responsible for everything you do with the given information."

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det bör kanske påpekas att det programmet går in och ändrar i datorns firmware. Jag har visserligen inte hört talas om någon som fått problem med sin dator efter att ha kört Screen Spanning Doctor, men ett litet varningens finger bör kanske höjas, och de skriver själva så här på sin hemsida:

"Please note that I cannot be responsible for any damage that you might do to your computer. This site is for educational purposes only and you are responsible for everything you do with the given information."

Sen skriver förvisso _alla_ så. Även om de gör ett program som skriver ut "hello world" i terminalmode

  • Medlem
  • Falun
  • 2005-09-20 19:49

Tack för tipsen!
Jag kan meddela att SSD funkar finfint på en iMac G5 17"
--Staffan

1
Bevaka tråden