Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

påminnelse om födelsedagar?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-26 10:20

Jag har aktiverat födelsedagskalendern i iCal, och via adressboken fått in ganska många födelsedagar. Jag undrar hur man gör för att få påminnelse någon dag i förväg? Har testat en widget som visar kalenderhändelser, men den kollar inte i födelsedagskalendern. Tips, någon?

Ursprungligen av MartinHelgesson:

Jag har aktiverat födelsedagskalendern i iCal, och via adressboken fått in ganska många födelsedagar. Jag undrar hur man gör för att få påminnelse någon dag i förväg? Har testat en widget som visar kalenderhändelser, men den kollar inte i födelsedagskalendern. Tips, någon?

Pröva med ett freeware program som heter GeburtstagsChecker (http://www.earthlingsoft.net)! Det löser ditt problem på ett elegant sätt! Den hämtar födelsedagarna ur adressboken och visar upp dem på skärmen. Du ställer själv in hur lång tid iförväg den skall visa vilka som fyller år inom den inställda tidsramen! Inga manuella inmatningar!

Senast redigerat 2005-06-26 11:30

När du lägger upp en födelsedag i iCal så kan du under påminnelse ange olika alternativ. Jag har själv aktiverat e-mail funktionen vilken skickar ett mail till mig ett par dagar innan resp födelsedag, funkar bra och jag har hittills inte missat någon av födelsedagarna... :-.)

Ursprungligen av frippe99mac:

När du lägger upp en födelsedag i iCal så kan du under påminnelse ange olika alternativ. Jag har själv aktiverat e-mail funktionen vilken skickar ett mail till mig ett par dagar innan resp födelsedag, funkar bra och jag har hittills inte missat någon av födelsedagarna... :-.)

Men det gäller väl bara fölsedagar du lägger in manuellt? Kan du göra den justeringen på fölsedagar som lagts in av adressboken?

Där har du nog en poäng, jag har lagt in alla manuellt, Importerar Ni från adressboken så kanske det går att lösa med Automator (men har inte provat).

Bump...

Så, finns någon lösning tillgänglig?

Detta är ju helt sinnes, att man inte ska kunna bli påmind... Jag gick just från manuella till adressboksbaserade födelsedagar, och nu påminns jag inte längre...

Det finns en liten widget på apples hemsida som visar vilka födelsedagar som kommer. Den hämtar info från adressboken. Det verkar dock inte som om man kan få någon varning skickad med e-post till en.

MenuCalendarClock kan synka födelsedagar från adressboken in till iCal. Sen finns det en inställning som ser ut så här. Vet inte om det här löser ert dilemma. Jag har inte satt mig in riktigt i problemet.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-12-12 17:12

Öppnar upp en gammal tråd. Går det att få sin iPhone att påminna en om födelsedagar som ligger i adressboken?

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-12-22 11:16

inte vad jag vet,
efter 2.2an så får jag inte ens upp de födelsedagar jag lägger in på folk i kalendern alls.. (bugg?)

Helt sjukt att det inte ar fixat an...

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-12-29 14:07

Ja, det var något fel som kom med 2.2an, sjukt Bull.
Redan missar två födelsedagar som jag inte hade lagt in i extraminne.se heller...

1
Bevaka tråden