Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-filmer via EyeHome

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-19 08:14

Ska det gå att spela upp DVD-filmer på EyeHome? Alla .avi och .mpg filer dyker upp i listan på TVn, men inte DVD-filmer, alltså VOB-filer. Vad kan vara problemet? Någon som vet?

Ursprungligen av Tanum:

Ska det gå att spela upp DVD-filmer på EyeHome? Alla .avi och .mpg filer dyker upp i listan på TVn, men inte DVD-filmer, alltså VOB-filer. Vad kan vara problemet? Någon som vet?

Ja, enligt Elgatos FAQ-sida för EyeHome så ska den ska kunna visa okrypterade VOB-filer. Så om dina filer inte är krypterade så borde det gå...

Från Elgatos hemsida:
Q: What movie formats can EyeHome display?
A: EyeHome can play the following movie files: MPEG-1 (.mpg), MPEG-2 (including unencrypted .vob), MPEG-4 (.mp4), 3IVX and XVID(including DIV3 and DX50 codecs).

http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyehome_faq#faq26

Kanske kan du hitta fler ledtrådar där...

Om du går till Elgato så står det:

Q: Can I use EyeHome to watch a DVD in my Mac's DVD drive?

A: No. All files must reside on your hard drive for EyeHome to access them. Furthermore, most commercial DVDs are encrypted, and EyeHome cannot play encrypted content.

Ett tips i fortsättningen är att gå till tillverkarens hemsida om man vill ha information om deras produkter!

Ursprungligen av Nilsanders:

Ett tips i fortsättningen är att gå till tillverkarens hemsida om man vill ha information om deras produkter!

[Off-topic]
Jag blir så glad att någon annan påpekar detta... Varför kan man inte göra en liten sökning först, innan man skapar en tråd och ställer sin fråga här på 99mac. Det blir så många onödiga trådar...

  • Medlem
  • 2005-09-19 10:27

Tack för svaren och tillrättavisningen

Jag har varit på Elgatos hemsida och läst att det ska funka. Ändå dyker filerna inte upp i listan på TVn. Det var därför jag ville höra om andra haft samma problem. Det är väl bl a därför detta forum finns...

Kanske förklarade lite otydligt...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-14 14:24

Jag har också samma problem. Får inte okrypterade DVD filmer att fungera. Kan det ha med codecs att göra?

1
Bevaka tråden