Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Doom 3-konsollen?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur 17 får jag upp konsollen? Kör på en PowerBook. ~ säger alla webbsidor, knappen under esc således. Kvittar om jag använder amerikansk tangentbordslayout.

Tittade lite i konfigurationsfilerna som finns i pk4-filerna om man packar upp dem. johnc.cfg lät bra i den står det:
bind ~ "toggleConsole"
Snyggt tänkte jag, bara att binda till någon annan tangent då. Icke sa nicke. Man ska visst hålla ned alt och ctrl med, men med:
seta com_allowConsole "1"
Så ska det räck med bara tilde, så då borde ju "bara" vilken annan tangent som helst kunna användas med?
Men icke!

Nu är mina googlekrafter slut, hjälp!?!

Jag vet inte hur det är i doom3 men i Quake3 på mac har jag för mig att konsollen ligger mellan z och vänster shift. Den knapp som gör dessa tecken alltså <>

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 14:27

För att vara en normalbegåvad idiot(inte) så har jag väldigt svårt att hitta en lösning på hur man får upp konsollen... börjar bli smått desperat. Tusen olika besked. Har det att göra med tangentbordet eller? HJÄÄLP! Huur gör man? Beskriv gärna steg för steg...

Kan bara bifalla föregående talare. Om det är någon som vet hur man får upp konsollen på ett svenskt tangentbord så tas en beskrivning emot mycket tacksamt.

  • Medlem
  • 2005-04-22 01:30

Ja. För guds skull. Och tangentbordslayouten ger inget besked. Vet någon? Måste man bege sig på jakt efter något litet vahetere script som skriver 'tilde' när man trycker på t ex F13?

Jag stoppar om min förhoppning med varm filt och skjuter de där förknävlade spindlarna som hoppar och låter "ärfflhh".

  • Medlem
  • 2005-04-22 04:23

Hittade det här. Ska fara och prova senare.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12106

  • Oregistrerad
  • 2005-04-24 14:10

Sjyrre! Ska testa det senare ikväll.

De som vet hur man gör verkar inte bry sig heller.
Någon som vet hur man gör måste väl ha sett denna diskussion..?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-25 07:47

Nån som kan Isländska?

http://umraedur.icemug.org/viewtopic.php?p=27949#27949

Svaret kanske är begravt här...

Borde det inte funka om man ändrar tangentbordslayout till amerikansk?

  • Medlem
  • 2005-05-16 07:51

Den här lilla tråden har blivit knäpptyst – beror det på att alla andra svenska macanvändare som spelar Doom hittat ~-knepet och inte säger något? Eller har ni ledsnat på att bli skrämda och slutat spela? Va? Va?

Amerikanskt verkar inte funka, nej. Doom laddar nån sorts egen tangentbordslayout som saknar tildetecknet. Och det där uControl var fel. Nästa grej, när jag kommer åt, är att gå igenom alla alternativa tangentbordslayouter. Australisk, och sådär.

Hjälp med tilde mottages tacksamt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-16 19:54
Ursprungligen av lufra:

Den här lilla tråden har blivit knäpptyst – beror det på att alla andra svenska macanvändare som spelar Doom hittat ~-knepet och inte säger något? Eller har ni ledsnat på att bli skrämda och slutat spela? Va? Va?

Amerikanskt verkar inte funka, nej. Doom laddar nån sorts egen tangentbordslayout som saknar tildetecknet. Och det där uControl var fel. Nästa grej, när jag kommer åt, är att gå igenom alla alternativa tangentbordslayouter. Australisk, och sådär.

Hjälp med tilde mottages tacksamt.

Jag får det att funka med amerikanskt tngbords layout.

  • Medlem
  • 2005-05-19 04:12

Meh!

Hur gör du? Vilken/vilka tangent/er?

[fastnade i den dära luftrenarfabriken med grön rök & för många impar där han onda doktorn är på tv:n]

  • Medlem
  • 2005-09-15 23:41

Jag har fortfarande inte hittat konsolen och behöver verkligen hitta den bums

  • Medlem
  • 2005-09-19 03:55
Ursprungligen av MP:

Jag har fortfarande inte hittat konsolen och behöver verkligen hitta den bums

Jag förstod till slut skillnaden. Man trycker på escape, så man kommer till menyn, eller s a s. paus-skärmen. Sedan trycker man på vad det nu var för tangent. Jag lyckas nu inte ens komma ihåg om jag använde amerikansk eller svensk tangentbordslayout, men alltså: det är att pausa, dvs. gå till menyn, som är grejen. Cool?

Gud så sjukt mycket peppat råstort spel.

  • Medlem
  • 2005-09-19 04:49

Är det inte Ö på svenskt tangentbord?

Lufra hade rätt. Vad man gör är :

Tryck på ESC

Vid huvud menyn (oroa dig inte, spelet har pausat bakom menu skärmen. Så du kommer inte att bli slaktad) trycker du på CTRL+ALT+"knappen som ser har två pilar på sig, <> (Mellan Shift och Z)"
Voilá. Tryck på <> knappen igen för att komma ut hur menyn och ESC för att komma ut hur huvudmenyn.

Funkar jätte bra.

Med svenskt tagentbord.Voilá. Tryck på <> knappen igen för att komma ut hur menyn och ESC för att komma ut hur huvudmenyn.

1
Bevaka tråden