Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seeg localhost

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-18 16:12

Jag har äntligen lyckats installera MySQL och PHP för att kunna köra min sajt lokalt. Hyffsat stor databas, men att gå in på min sajt lokalt är väldigt segt??

Tar kanske 4-5 sekunder för sajten att öppna. Mycket segare än vad det tar "live".

Vad kan va felet?

Jag hade ett liknande problem tidigare, på en linux-maskin. Det visade sig att jag hade trixat lite för mycket med nätverksinställningarna och dubbla nätverkskort (där det ena senare togs bort). Men systemet trodde att det borttagna kortet var det som hade kontakten mot omvärlden. *Leta, leta, leta, ok, inte rätt kort (eth0 istället för eth1), men vi skickar väl iväg svaret på frågan ändå...* Sedan var det lite strul med dns-inställningarna också...

Ursprungligen av Matsaki:

Jag har äntligen lyckats installera MySQL och PHP för att kunna köra min sajt lokalt. Hyffsat stor databas, men att gå in på min sajt lokalt är väldigt segt??

Tar kanske 4-5 sekunder för sajten att öppna. Mycket segare än vad det tar "live".

Vad kan va felet?

Kan mycket väl vara DNS-relaterat. Ex. reverse lookup.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-18 23:37

Ok, hur kollar jag DNS??

Ps. Använder gärna Webmin för sådant meck D.s

1
Bevaka tråden