Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kompilere C-kode under OS X

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Heisann!
Jeg har tidligere sittet på min Linux-burk når jeg har skrevet og kompilert C-kode. Kunne tenke meg å bruke min iBook til dette, ettersom det er mye mere behagelig å ligge i sengen.

Jeg er dessverre ikke spesielt bevandret på området, men har skjønt at gcc skal være innstallert. Kan dog ikke finne det.

Er det noen som har noen tips til hvordan man "kommer i gang med C-programmering under OSX"?

  • Oregistrerad
  • 2003-03-20 16:49
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: kabelsatan:
Heisann!
Jeg har tidligere sittet på min Linux-burk når jeg har skrevet og kompilert C-kode. Kunne tenke meg å bruke min iBook til dette, ettersom det er mye mere behagelig å ligge i sengen.

Jeg er dessverre ikke spesielt bevandret på området, men har skjønt at gcc skal være innstallert. Kan dog ikke finne det.

Er det noen som har noen tips til hvordan man "kommer i gang med C-programmering under OSX"?

Installera CD:n "Developer Tools" som följer med OS X så kan du använda "make" och "gcc" etc i skalet precis som på Linux.

Har jeg et problem hvis jeg ikke finner cd´en "Developer Tools"?

Så vidt jeg kan se, har jeg fått med:
- Mac OSX Install disc 1 og 2
- Apple Hardware test
- iTunes, iPhoto, osv innstall cd
- iBook programvaregjenoppbygging cd 1 og 2

og that´s it..

Du kan gå med i ADC (Apple Developer Connection) på http://connect.apple.com och därifrån ladda ner Developer Tools, det är gratis

Alternativt kan du kolla om inte en image av Dev Tools ligger någonstans på hårddisken du installerat OS X på. Det gjorde det på min kompis iBook!

/Jont Olof

1
Bevaka tråden