Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken iBook för dessa behov?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-17 23:16

Jag har blivit toksugen på att köpa en bärbar dator att använda till småprylar. Behöver inte vara så snabb men det måste gå smidigt att köra osx och gärna panther (10.3?). Sitter på pc hemma och mac på jobbet och iBook blir man ju sugen på bara för att dom e så snygga :D. Men det jag vill kunna göra.
- Kunna koppla upp mig mot trådlösa nätverk, airport heter det man ska ha då väl.
- Kunna titta på dvd filmer (räcker med dvd läsare).
- Många iBooks har väl video ut, hade varit käckt att kunna koppla till tvn och köra film.
- Hyffsat med batteritid, vad kostar ett nytt batteri om man blir tvungen att köpa det?
- och som jag skrev kunna köra Os X 10.3 stabilt.
De nya ibooks verkar ruggigt bra, dock lite för mycket pengar även den minsta 12", jag tror inte jag behöver så mycket kraft. Men vad jag fattat det som så har inte de gamla ibookarna inbyggt airport, utan man får köpa till nåt kort som väl inte säljs längre, och begangnat ligger väl dom på en tusing eller nåt?
Men vad finns det för äldre ibook, som kanske ligger runt 800-1000Mhz?

jag använder ibook 900mhz till liknande uppdrag. Har 640mb i ram och kör tiger och det flyter på bra när man tittar på film och så.
Batteritiden dalar fort men har i alla fall ca 2-3tim vid full laddning.
Jag fick airportkortet på köpet när jag köpte min.
Ladda ned mactracker på: http://www.mactracker.ca/ så kan du läsa om alla mac du är intresserade av.

/ MTW

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-18 15:38

mr_lulle -> Tack för svaret, jag tankar ner mactracker å kikar på det. När köpte du din iBook och vad betalade du, jag vet inte riktigt vad som är rimligt. Och det måste väl vara en g4.

Jag har en g3, köpte den för 2år sen för 12000kr så det kanske inte är så konstigt att jag fick med airportkort.
Många tar överpris för mac. Just för att de är dyra nya men en 3000kr till 5000kr får du nog räkna med för en begagnad ibook.

http://www.blocket.se/view/5778983.htm?caller=usl_s&l=0&c=1&city=0

http://www.blocket.se/view/6089840.htm?caller=usl_s&l=0&c=1&city=0

Kolla dessa

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-18 23:25

Se till att få en som fixar quartz extreme. Mindre än 640MB skulle jag inte vilja ha heller, jag tycker 768 i min PB12 är i minsta laget.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-19 11:48

Jo har allt koll på dom där annonserna på blocket Den första var ju för dyr medans den andra hade varit bra om det varit en 12 tummare med airport och lite billigare :).

Vad är Quartz Extreme för nåt ?

Jag är i precis samma sits. Vi får slåss om annonserna på blocket!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-21 12:16
Ursprungligen av Håkan Palm:

Jag är i precis samma sits. Vi får slåss om annonserna på blocket!

Attans Nåja jag har sagt till mig själv att jag inte får köpa förrän jag egentligen har pengar eh. Och Tråkigt nog dröjer det nog minst ett par månader till men jag tänkte att jag börjar spana nu

Ursprungligen av Luzer:

Attans Nåja jag har sagt till mig själv att jag inte får köpa förrän jag egentligen har pengar eh. Och Tråkigt nog dröjer det nog minst ett par månader till men jag tänkte att jag börjar spana nu

Haha, vad dråpligt! Jag är exakt i samma sits (IGEN)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-21 17:38

Quartz Extreme är en teknik som snabbar upp det sega gränssnittet i mac os x betydligt.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-21 19:40
Ursprungligen av Perc:

Quartz Extreme är en teknik som snabbar upp det sega gränssnittet i mac os x betydligt.

Hurdå? Hårdvarumässigt sett alltså? Det måste alltså vara inbyggt från början och går inte att "få dit" i efterhand. Låter som nåt väldigt nytt å flashigt tycker jag, när började det komma ibooks med Quartz Extreme då?

1
Bevaka tråden