Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PayPal konto

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ordnat ett paypal konto men har lite funderingar. Som jag förstått så är det gratis? Förstod också att dom skulle dra 1,5 euro. Logga precis in och kolla så det stämde, 14,20 kr dragna (det går väl in på kontot?) . Lägger man över valfritt belopp till sitt paypal konto som man vill använda? Finns det några risker? Något att tänka på? Ska bara använda det till en betalning för en webapplikation som jag ska köpa. Om man vill radera sitt konto efter att man använt det, försvinner all info om mitt konto, adress mm då?

Vore tacksam för svar!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-09-17 09:30

Använt en gång för betalning, kostar inget att fixa, notera dock att de drog 3 kr + 3% av de pengarna en person förde över till mig.
De tar också en avgift av 3 kronor då du vill ta ut pengar.

Ursprungligen av flabb:

Använt en gång för betalning, kostar inget att fixa, notera dock att de drog 3 kr + 3% av de pengarna en person förde över till mig.
De tar också en avgift av 3 kronor då du vill ta ut pengar.

Ja, de drar 3% men bara när personen som betalar använder kreditkort. 3% är till för att täcka merkostnaden för Paypal.

Jag har använt mig av Paypal ett hundratal gånger. Bra skydd mot bedrägeri, om inte annat. jag betalade för en vara som inte dök upp, då fick jag tillbaka pengarna från paypal.

Att koppla ett bank- eller kreditkort till kontot är smidigast, även om du kan föra över pengar. Själv har jag ett amex kopplat vilket fungerar bra.

Ja, och dina 14,20 får du ju tillbaka vid ditt första köp, om jag inte minns fel.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-09-17 10:48
Ursprungligen av crownswe:

Bra skydd mot bedrägeri, om inte annat. jag betalade för en vara som inte dök upp, då fick jag tillbaka pengarna från paypal.

Hör inte till ämnet egentligen, men just det där är PatPals "tve-eggade svärd". Som köpare är det bra. Som säljare ett helvete eftersom många köpare som faktiskt fått en korrekt produkt hemskickad ändå klagar (och säger att dom aldrig fått varan) hos PayPal som i sin tur stoppar utbetalningen till säljaren - som ståt maktlös att göra något åt det.

PayPal är en bra (och enda) lösningen för många. Nu hoppas jag att jag inte låter som en överklassfjant, men tyvärr är det många köpare med taskig ekonomi som använder PayPal eftersom dom inte får nåt vanligt kreditkort.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-09-17 12:52

Hur utbetalas pengarna. (funderar just på en betaltjänst på nätet och behöver en betalningslösning)

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-09-17 13:16

Dom överförs till ett av dig specificerat bankkonto. Nedan följer texten från Paypals's hjälp om "Withdrawing Funds"

Withdrawing Funds

Q: Can I withdraw funds from my PayPal account?

A: PayPal account holders can withdraw funds electronically to their local bank account if they have bank account in Australia, Austria, Belgium, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Ireland, Italy, Japan, Korea, Mexico, the Netherlands, New Zealand, Norway, Portugal, Singapore, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan, United Kingdom or United States. PayPal is continually working with banks around the world to enable withdrawals to local banks from a PayPal account.

Any member can withdraw funds to a U.S. bank account. U.S. bank accounts must be from a branch located in the United States, denominated in U.S. Dollars.

If you are a member in U.S., Argentina, Brazil, Chile, China, Ecuador, India, Jamaica, United States or Uruguay, you can withdraw funds from your PayPal account by a check sent by mail to your home address by mail.

Okej, tack för hjälpen. Ska bara betala en sak, sen ska jag göra mig av med kontot. Företaget som ligger i USA tog enbart emot via paypal, därav detta "extrajobb"

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-09-20 13:23
Ursprungligen av matseng:

Dom överförs till ett av dig specificerat bankkonto. Nedan följer texten från Paypals's hjälp om "Withdrawing Funds"

Withdrawing Funds

Q: Can I withdraw funds from my PayPal account?

A: PayPal account holders can...

Tack! På funderingsstadiet är det så lätt att slänga ur sig en fråga här på 99 istället för att googla runt och läsa på. Dessutom brukar man få lite personliga reflektioner här från alla som provat!

Får kolla närmare på paypal - ngn som har negativa erfarenheter?

1
Bevaka tråden