Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Vanliga" ringsignaler till K700??

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köpt en SE K700, fin telefon! Men den innehåller inga "vanliga" rinsignaler!
Någon som vet var man kan ladda ned helt vanliga, trista, monofona "rrrrr"-ringsignaler?
Har sökt på SE's hemsida och diverse ringsignal-sajter utan framgång.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-01 21:43

Glöm inte att K700 har mp3 filer som ringsignaler. Det betyder ju att du kan lägga in precis vad som helst (själv har jag Statemachine loopat) som ringsignal. Så plocka fram en gammal mikrofon och spela in din hemmatelefon vet jag. Eller sök på nätet efter telephone+sound+fx eller dylikt så hittar du säkert något. Sedan dundra över den med Bluetooth. Easy as pie
D.

Tack för tipset!

Jag har samma problem, och jag gillar INTE hur det blir med MP3 signaler. Den enda telefonen jag är nära som låter som jag vill är min telefon på kontoret, och det blir ju skitjobbigt om mobilen låter som jobbtelefonen!
Jag skulle otroligt gärna få in "ring ring" signalen från en nokia 6230 i telefonen, men den är kopieringsskyddad och går inte att skicka...
nån som kan hjälpa till på nå sätt?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-09-17 09:17

Om ni känner någon som har en sonyericsson så är det bara att föra över, jag har för mig att se inte har kopieringsskydd så sina.

hmm, men alltså, det är från en Nokia (som har upphovsrättsskyddade ringsignaler) till en sonyericsson jag vill ha, så det funkar inte...
helst en sida man kan komma in på via wap, skulle vara kanon!

Den här stofilsignalen från SET610 kanske?

(Någon moderator får väl ta bort det här inlägget om det är tveksamt.)

morgan_a:
Tackar, nu hittade jag äntligen en vettg ringsignal! haha.
tacktack!

Dela med dig av glädjen! Vilken?

Jag kör med en signal jag hittade "nånstans" som heter "modernphone". Min mobiltelefon ringer nu som en mobiltelefon.
Man borde starta ett upprop; Min mobil ska låta som en mobil.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-21 17:28
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Man borde starta ett upprop; Min mobil ska låta som en mobil.

Håller med. Men dylika upprop brukar också vara ett tecken på att man inte tillhör samhällets yngsta och mest progressiva generation. (Minns när mobilen bars i en väska och upptog en passagerarplats om man ville ha med den i bilen?) Bara att acceptera. Både att man blir äldre och att tiderna förändras.

Men jag använder "oldphone". Vill helst att mobilen ska låta som den svarta bakelittelefonen jag först lärde mig tala i. Det var också en Ericsson-lur. På den tiden vi hade Televerket. Med orangea servicebilar.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 14:11
Ursprungligen av IngoX:

(Minns när mobilen bars i en väska och upptog en passagerarplats om man ville ha med den i bilen?)

Å andra sidan är vi påväg dithän igen. Det finns inga små mobiltelefoner längre. Jag har talat med några mobil-handlare om detta, och de säger att ungdomen av idag inte är intresserade av små telefoner. Upprörande!

Istället får telefonerna fler och fler inbyggda finesser. Den enda finess som jag kan komma på att det vore bra att ha på sin mobiltelefon vore en bajamaja. Tänk vad skönt att slippa använda offentliga toaletter...

Om man extrapolerar från den volymtillväxt telefonerna haft senaste åren så är vi nog snart tillbaka till släpbara väsk-telefoner. Och då får man plats med ett dass!

min lösning på problemet vart ganska primitiv men sjukt bra!
jag tog min pappas gmala t68 och komponerade en signal i den "komponerararen" som imiterar "middle-signalen" i den, och skickade den till min k700i via blåtand....

skicka ett memo med telefonnummer så slänger jag iväg ett mms...

  • Medlem
  • 2005-10-04 18:36

Jag vill ha tillbax veven, telefonisterna och motboken

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-07 17:30

Motboken, Yes!
Kanske lie för ung för att ha stiftat bekantskap med den, men jag har hört ena riktiga fyllehistorier från den tiden.

Håller med om att en telefon inte ska vara "för" liten, men det är ju skillnad på liten och liten.

Liten som i pansonic a202 eller a210 och allt vad dom heter. Det är sött men ruggigt opraktiskt. Liten som i iPod Nano - Helt genialiskt. Det viktiga är ju att den inte "putar ut".

Hoppas dom släpper en retromobil som ser ut som en gammal rackare, väger lika mkt, men har tre månaders batteritid och 12mpix kamera. Inbyggd kyl, kan det vara nått?

1
Bevaka tråden