Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 5, dubbla spår när jag importerar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-09-16 16:42

Hej, om jag t.ex har 5 mp3:or i en mapp och tar "add to library" i itunes, så får jag helt plötsligt 10 mp3.. alltså en dubblett av varje fil, varför är de så? var inte så i 4.9.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-16 16:51

Du råkade inte i samma mapp ha en .m3u fil, playlist? Det brukar nämligen räcka med att lägga till playlisten så åker låtarna in i ditt library...

Har råkat ut för det ett par gånger själv, innan jag täntke till

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-09-16 17:13

hehe det kanske kan stämma.. ska kolla det =)..

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-09-16 20:17

Det händer mig oerhört ofta när jag importerar en hel mapp med musik att jag får dubletter. Varför vet jag inte och det har varit så hela tiden jag använt iTunes, tyvärr.

Det är å andra sidan inte så jobbigt att plocka bort dubbletterna genom att klicka på "Visa dubblettspår" och sen ta bort varannan låt

  • Oregistrerad
  • 2005-09-16 22:30

Kopiera filer till iTunesmappen är antagligen ikryssat i inställningarna.

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-08-01 12:57

jag har samma problem.
jag har ikryssat att den ska kopiera filen till itunesmappen.
men väl i mappen så ligger det två av varje låt där med.. en som heter namn.mp3 samt en som heter namn1.mp3

När jag har en mapp på skrivbordet med tex Metallica vill jag ju importera den till itunes.. itunes ska ju sen göra en kopia av filerna och göra en ny mapp i itunes/metallica.. sen tar jag bort mappen på skrivbordet.. men man vill ju inte ha dubbletter itunesmappen.

vet någon hur jag ska få bort det?

/Daniel

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 18:51

Jag flyttade ett iTunes bibliotek till nya iMacen och fick dubbla spår av allt. Finns det något script som tar bort dubbletter?

Yes!!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-08-01 19:51

Corral Itunes dupes

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-08-01 20:28

Beror antagligen som någon sa att när du importerar mappen så tar den låtarna först sen tar den .m3u infon som tar låtarna igen dvs blir dubbelt.
Importera antingen rena låtar genom Lägg till i bibliotek eller .m3u.
.m3u har jag inte testat ifall det fungerar men det borde det göra.

1
Bevaka tråden