Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4°...

Tråden skapades och har fått 248 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-16 08:59

4° i Stockholm just nu. Brrr...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-16 08:59

kallt som få, körde moppe till jobbet imorse också...

/Tangen

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-09-16 09:04

6° i Kungälv/Göteborg i morse

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2005-09-16 09:12

8° hos mig

6° i Malmö. Ett halvår tills man börjar uppskatta livet igen.

5° I Sundsvall. Livet kommer snart frysa inne... suck. Måste flytta till ett land med + grader året runt...

2° i Tranås, skönt nu kan man existera igen Jag hade till och med vantar på mig på morgonpromenaden. Nu har dock tempen stigit till 7.3° - får väl uppsöka skuggan igen då.

3.6° i Färila imorse, en av mina vänner är väldigt glad över att han äntligen måste använda långkalsonger igen

Vi får väl hoppas att han har tvättat dem sedan han tog av sig dom på midsommarafton.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-09-16 10:11

Hade +1°C När jag gick till jobbet imorse (Täby) Men det var frost på vissa ställen så tempraturen hade ju garanterat varit under 0 *suck*...

Kallt i Umeå också. Men nu har ju filmfestivalen dragit igång, en av de mest positiva saker med att det blir höst här uppe.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-16 12:08

Vi passar på att kolla efter resor...

  • Medlem
  • 2005-09-16 12:28

-1 i Leksand imorse. Men nu är det hela +8! *s* Soligt och vackert dock, så kylan stör inte så mycket. Men nog längtar jag efter lite palmer!

Nej, nu är det allt dags för en entimmes powerwalk i kylan (och solen!)

Ursprungligen av TZW:

Nej, nu är det allt dags för en entimmes powerwalk i kylan (och solen!)

been there, done that, doin it tomorrow!

25°C och sol, kan det bli bättre? Kom till varma Ockelbo, gott folk!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-06 10:32

8° och strålande sol!

10° och sol just nu. 24° grader och natt där jag är om en vecka.

8° i hamnstaden Helsingborg. Var inte varmt när jag gick från jobb (som ligger precis vid kanten av öresund) klocan 07:30 imorse....

-3 i Sigtuna i morse, men senare på dagen blev det strålande sol med 17+:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 09:10

Dags för vinterdäck strax, så man slipper vara en av dom som sitter och skäms när första snön kommer, i år igen...
Essingeleden at 17:00 on Flickr - Photo Sharing!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-08 18:42

Rått väder och 0°

-12° och snöstorm idag. Very nice

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-08 21:12
Ursprungligen av Johan S:

-12° och snöstorm idag. Very nice

Skulle gärna ta det framför det vädret vi har på vinter i Sthlm. Alltid grått fuktigt väder. Fyfan.

Lite trevliga bilder på gårdagens väder: http://sorkpappa.se/

.. å här har redan vintergäck och snödroppe tittat fram. Mäktigt land.

Ursprungligen av Snabeldrake:

.. å här har redan vintergäck och snödroppe tittat fram. Mäktigt land.

Vi kan se hängen på träden i Göteborg som slagit ut!
Hör en massa vårfåglar i slutet av Januari...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-04 11:20

10° och strålande sol. Stockholm visar upp sin bästa sida! Idag kan inte mycket gå fel!

Lite trist väder här idag, 1,3 grader och mulet. Men bara att det blivit så mycket ljusare ute gör livet mycket lättare. Nu börjar en fin period här som kulminerar med riktigt ljusa nätter juni.

Man kan bli avundsjuk när man läste om 17 grader i Kalmar igår, men bara solen kommer fram trivs man rätt bra här också, all snö till trots.

En sak kan man tacka mörkret och kylan för, det är att man blir så otroligt tacksam och glad över ljus och värme. Utan kontrasterna skulle man nog aldrig se det på det sättet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-04 14:19
Ursprungligen av Adrian B:

En sak kan man tacka mörkret och kylan för, det är att man blir så otroligt tacksam och glad över ljus och värme. Utan kontrasterna skulle man nog aldrig se det på det sättet.

Sant med kontrasterna men behöver det vara så stora kontraster som uppe i Norrland? Jag skulle inte klara av det, jag har svårt nog med Stockholm som verkligen är ett vidrigt ställe på vintern.

Men nu, nu kommer våren och sommaren när vi svenskar blir helt galna.

Bevaka tråden