Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpråd - k700i

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag alltför länge stått ut med en t68i och nu när priserna på k700i börjar bli hyfsade eftersom alla vill k750i så tänkte jag att det är dax att byta. Och nu när jag är på vippen att slå till så dyker den här sågande rescentionen på MacPro upp.

Ursprungligen av macpro:

...K700i har god ljudkvalitet men extremt långsamma menyer och en undermålig Bluetooth-implementation.
Så förhoppningarna om att K750i skulle vara en bättre telefon var ärligt talat inte särskilt stora då jag redan avverkat såväl Z600 som K700i. Men dessa fördomar kom snabbt på skam. K750i är en vansinnigt bra telefon. Menyerna är blixtsnabba, otroligt vackra att se på och synkroniseringen med iSync fungerar som en dröm...

Så nu undrar jag om jag ska hoppa k700:an? Just sega menyer har ställt till det för mig många gånger på min t68. Det har t.ex lett till att jag vid flera tillfällen lyckats oavsiktligt radera kontakter ur telefonen. Även i synkningen med macen har jag blivit av med kontakter.

Ni som haft tillfälle att testa och jämföra t68/k700 t68/k750 k700/k750 eller för all del alla tre, vilka är era erfarenheter?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-16 08:01

Hej

Läs den här artikeln http://www.macpro.se/?p=2840

Jag själv är grymt nöjd.

//Magnus

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-09-16 08:21

Jag är nöjd med 700:an. Synk funkar bra etc.

Men det är klart. Kommer det en tel med ett äpple på så byter jag direkt!

/Bauer

Ursprungligen av Magtil:

Hej

Läs den här artikeln http://www.macpro.se/?p=2840

Jag själv är grymt nöjd.

//Magnus

Jag tror bestämt det var den artikeln jag länkade till i första stycket. men tack jallafall!

Helnöjd. Rappa menyer och synkn/Salling funkar perfekt för mig. Radion har ej RDS men ljudet är helt ok.

Ursprungligen av Stefan Johansson:

Helnöjd. Rappa menyer och synkn/Salling funkar perfekt för mig. Radion har ej RDS men ljudet är helt ok.

Och du pratar om k700:an nu?

Ursprungligen av David Slättne:

Och du pratar om k700:an nu?

Yes, K700

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-16 09:12

Jag har både K700i och K750i. Är jättenöjd med båda.

Ursprungligen av filuren:

Jag har både K700i och K750i. Är jättenöjd med båda.

Upplever du någon skillnad i menyernas seghet/kvickhet?

Ursprungligen av David Slättne:

Upplever du någon skillnad i menyernas seghet/kvickhet?

Har själv en K700i. Har alltid upplevt SE menyer långsamma sedan T68i så har du levt med den fram tills nu så tror jag inte du kommer störa dig på K700 då den är snabbare. K750 har jag ej testat hur "blixtrande" snabba dess menyer är men jag tror inte det kan varra så stor skillnad.

BT fungerar hur fint/smidigt som helst.

Jag har använt K700i sedan januari, och är fortfarande väldigt nöjd. Den senaste iSync-uppdateringen fixade buggen med att gatuadresserna inte synkades från Adressboken, så nu är det bara bilderna från adresskorten jag saknar.

Funkar alldeles utmärkt.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-16 09:33

Nej, inte direkt. Ingen av dem är jättesnabb, men jag har aldrig upplevt det som speciellt störande.

1
Bevaka tråden