Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Diablo över Battlenet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-14 14:41

Jag och en kompis försöker köra Diablo2 LoD tillsammans över nätet. Han har PC, jag har Mac. Hur vi än försöker så kommer vi inte fram till varandra. Om vi testar Open BattleNet så ser jag det spel han har skapat men jag får bara unable to join som svar, och samma sak tvärtom.

Även när vi försöker köra via TCP/IP så får vi Unable to connect to server.

Vi har samma version och de senaste uppdateringarna.

Båda sitter bakom en router, kan de vara problemen? Ska man behöva öppna portar manuellt, eller löser programmet det automatiskt?

Z.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-14 19:03

Över Open Battle.net eller TCP/IP så kopplar du upp dig direkt mot din kompis dator, om han har en router så måste den därför omdirigera viss trafik, det finns mer information på blizzards support avdelning.
Över Closed Battle.net så (såvitt jag har förstått det) håller battle.net servern och ni ska kunna gå in i samma spel om ni är på samma "realm".

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-09-14 19:06

Om din kompis kör Windows XP med Service Pack 2 så be han stänga av brandväggen
Angående BNet så är det inte alltid enkelt att få det att fungera då båda 2 har samma IP ut mot internet.

  • Medlem
  • 2005-09-15 14:35

Intressant.

Igår försökte vi igen hemma hos honom och det vi kunde konstatera var att han, på sin PC kunde "hosta" ett TCP/IP game men jag kunde inte joina, däremot kunde jag "hosta" och då kunde han joina mig... Nästan Baal!
Så här svarade en annan site på TCP/IPproblemet
"There is a 99.999999% chance that the hoster didn't open the port in the packetfilter to allow connections to the game. There is a 99.9% chance that the client has weird packetfilter settings preventing *outgoing* connections as well."

"Angående BNet så är det inte alltid enkelt att få det att fungera då båda 2 har samma IP ut mot internet." Vi har även provat från olika platser, då jag har bärbart, men jag har aldrig lyckats joina en annan persons game men det har han. Jag har lyckats hosta men då har inte han kunnat joina. Frustrerande...

Nåväl, vi ska testa igen! Det är juste att köra lite Diablo i väntan på att han skaffar sig en bättre dator och vi kan mötas på WoW, som jag gillar att köra!

Z.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-16 16:06

ursökta oftopic men jag tycker det är onödigt att starta en ny tråd.

Finns diablo 2 & LoD till mac och isåfall var? Eller kör du med VPC?

/H

  • Oregistrerad
  • 2005-09-16 16:56

T ex här!

  • Medlem
  • 2005-09-16 17:02
Ursprungligen av HerrOber:

ursökta oftopic men jag tycker det är onödigt att starta en ny tråd.

Finns diablo 2 & LoD till mac och isåfall var? Eller kör du med VPC?

/H

Som blueser säger här ovan så finns absolut D2 och LoD till Mac! Som alla Blizzards spel (WoW, Starcraft, Warcraft) så släpps de föredömligt till både mac och pc samtidigt! Ok, om Starcraft: Ghost blir verkligehet så blir det konsoll... suck!

Glöm inte bort att ladda ner MacOSX native installer om du inte kör från classic. Och nya patchen 1.11b. Allt hittar du på www.blizzard.com och sen vidare därifrån. Lycka till!

Z.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-16 17:29

tack, var rätt övertygad att det fanns till mac men ville vare på den säkra sidan tack för länken blueser men tyvärr har macoteket bara LoD inte diablo 2 När man kollar blizzards online store står det pc/mac hybrid på alla, är alla diablo 2 samt LoD både mac och pc? Skulle vara guld att slippa köpa från deras online store.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-16 20:24

Nästan alla är hybrid cd-skivor, notera _nästan_...
De äldsta skivorna finns som pc-only men jag tror inte de går att köpa längre.
Iafall det är en box med 3 cds så ska det vara hybrid.

1
Bevaka tråden